اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رتبه نخست جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد:

جشنواره رضوی از بهترین جشنواره‌های خوشنویسی است

خبرگزاری فارس: رتبه نخست هشتمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد در رشته نستعلیق گفت: این جشنواره با حضور داوران برجسته از بهترین جشنواره‌های خوشنویسی کشور است.

جشنواره رضوی از بهترین جشنواره‌های خوشنویسی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی جشنواره خوشنویسی رضوی در یزد، حمید جعفری اظهار داشت: در برخی از جشنواره‌ها از داوران متوسط و غیر کارشناس استفاده می‌شود اما جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد با انتخاب داوران برجسته، بستری را فراهم کرده است که هنرمندان خوشنویس می‌توانند با شرکت در آن، آثار خود را به نحو شایسته محک بزنند.
وی با اشاره به تاثیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد که با نام امام رضا (ع) پیوند خورده است، ادامه داد: الگوی ما هنرمندان باید ائمه اطهار(ع) باشند و هنر یک هنرمند وقتی در عالی‌ترین رتبه قرار می‌گیرد که با نام امامان معصوم و قرآن، احادیث و روایات نبوی و علوی پیوند بخورد.
جعفری تصریح کرد: یک هنرمند واقعی باید در مسیر کسب معرفت الهی گام بردارد و تمام فعالیت‌های هنری آن باید رنگ و بویی از توحید، نبوت و امامت داشته باشد.
رتبه نخست هشتمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد با گلایه از کمبود اعتبار مالی برای تامین هدایای جشنواره‌های هنری در کشور گفت: در کشوری مانند امارات که در زمینه خوشنویسی در سطح بسیار پائین‌تری نسبت به ایران قرار دارد، جایزه نفر اول مسابقات 200 میلیون ریال است و از 20 نفر نیز تقدیر می‌شود که به عنوان مثال جایزه نفر بیستم به 10 میلیون ریال می‌رسد.
وی ادامه داد: در ایران جشنواره‌ای مانند جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد که از سطح بالایی برخوردار است، به لحاظ تامین اعتبار برای هدایا آن گونه که شایسته جشنواره و شان هنرمندان و آثار هنری آنهاست، در جایگاه مناسبی قرار ندارد.
جعفری ضمن تشکر از مسئولان دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد افزود: این جشنواره از معدود جشنواره‌هایی است که دبیرخانه آن در طول سال فعال است و علاوه بر اطلاع‌رسانی مناسب، ارتباط عوامل اجرایی جشنواره با هنرمندان خوشنویس قطع نمی‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری بهتر، آثار هنرمندان خوشنویس جشنواره خوشنویسی رضوی یزد به شایستگی خریداری شود تا با وجود این آثار برگزیده، آرشیو ارزشمندی توسط جشنواره در اختیار علاقمندان به هنر خوشنویسی در سراسر ایران قرار گیرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول