اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت داوران سومین جشنواره سراسری عکس رضوی:

ایجاد دبیرخانه دایمی جشنواره رضوی ضروری است

خبرگزاری فارس: هیئت داوران سومین جشنواره سراسری عکس رضوی در بیانیه پایانی خواستار ایجاد دبیرخانه دایمی و انتشار بولتن و کتاب جشنواره برای جشنواره‌ای با موضوع پراهمیت رضوی شد.

ایجاد دبیرخانه دایمی جشنواره رضوی ضروری است
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سومین جشنواره سراسری عکس رضوی،  بیانیه هیئت داوران این جشنواره توسط عباس میرهاشمی از اعضای هیئت داوران و از عکاسان برجسته حوزه دفاع مقدس به شرح ذیل قرائت شد:
پایان نماز، آغازی است برای سلام، سلامی عاشقانه به سوی خواستگاه خورشید، به مقام والای رضای شهید(ع)، تفاوتی در کجا و کجایی بودن نیست، هر جا که ایستاده باشی، زائر باشی یا مجاور، در راه باشی یا ایستاده در نقطه‌ای دور، دلت که نزدیک باشد، اشک برآمده از عمق جانت می‌تواند روحت را زلال و سبک کند تا شاهد پرواز و رسیدنش به ضریح پاک و امید بخش علی بن موسی ­الرضا(ع) باشی، آنقدر نزدیک که با تمام ظرفیتت گرمای دلچسب حضور و دلدادگی پروانگان حرم را به وجودت گره بزنی و برای همیشه با خودت همراه کنی و بدون احساس ذره‌ای فاصله قادر شوی تاخالصانه و در هر آن و لحظه و با ندای درون و از عمق جان فریاد کنی یا شمس الشموس.
در ادامه این بیانیه آمده است: هیئت داوران سومین جشنواره سراسری عکس رضوی ضمن آرزوی قبولی وقف لحظه و آنی از زمان و قابی از قاب‌های ماندگار هنرمندان عکاس به موضوع رضوی،نکات زیر را با امید به هموار شدن مسیر برای خلق آثاری در شان رضویت، یاد آور می‌شود.
الف- همراهی و ایجاد هماهنگی متولیان محترم اماکن متبرکه با هنرمندان، برای عکاسی از موضوعات مرتبط با زیارت و زیارتگاه­ها و مراسم دینی و مذهبی با توجه به عمق نفوذ عکس و هنر عکاسی می‌تواند جریان‌ساز و راهگشای نشر فرهنگ خاص دینی شود، امید است با پیگیری متولیان فرهنگی و دست‌اندرکاران محترم شاهد این همراهی و هماهنگی باشیم.
ب- هیئت داوران انتظار دارد در تنظیم فراخوان جشنواره‌های معنایی، موضوع مورد نظر پس از بررسی کارشناسانه به صورت کامل تشریح شود تا هنرمندان علاقه‌مند به فعالیت در اینگونه عرصه‌ها، با در نظر داشتن چارچوب اعلام شده نسبت به خلق و ارائه آثار ارزشمند بپردازند.
ج- هیئت داوران توصیه می‌کند تا هنرمندان محترم با پژوهش، مطالعه و بررسی تجربه‌های گذشته برای شناخت و رسیدن به نگاهی نو و در خور شان موضوع اقدام کنند.
د- از هنرمندان شرکت‌کننده انتظار می­رود تا در ارسال آثار، توجه به تنظیم و ضمیمه کردن شرح مختصری از موضوع برای ارائه در کنار آثار به نمایش درآمده همچنین برای ارائه در کتب و اوراق منتشره به صورت جدی همت کنند، باید همواره به خاطر داشته باشیم که توجه به این امر باعث ارتباط و علاقه‌مندی بیشتر مخاطبان با آثار و موضوعات مورد نظر خواهد شد.
ه-ابراز ارادت اختصاص به مجاوران یا حاضران در حریم و ابنیه‌های مطهر ندارد، ارادت به امامت، ولایت و موضوعات مقدس را می‌توان با نگاهی عمیق و هنرمندانه حتی در خانه‌های گلین دورافتاده‌ترین روستاها که محل سکونت آشناترین انسان‌هاست نیز یافت.
و- هیئت داوران امیدورار است هنرمندان محترم برای شرکت در جشنواره‌های گوناگون رنج تولید اثر را به جان بخرند و از ارائه مکرر آثار ارسالی به دیگر جشنواره‌ها پرهیز کنند و هنر خود و جایگاه جشنواره‌ها را با ارائه آثاری نو و با نگاهی هنرمندانه بزرگ بشمارند.   
 ز- در بررسی آثار رسیده و تلاش برای شناخت آثار برگزیده دوره‌های قبل به مستندات ناکافی موجود رجوع شد که امیدواریم با بررسی‌های انجام شده، انتخاب نفرات برگزیده این دوره با کمترین خطا همراه باشد.
لازم به تاکید است، جشنواره‌ای که به موضوع پراهمیت رضوی می‌پردازد نیاز به دبیرخانه دایمی و انتشار بولتن و کتاب جشنواره که ماندگارترین اثر یک جشنواره است، دارد که ان‌شاءالله جشنواره‌های بزرگ دینی با اقدام شایسته در انتشارات خود باعث ماندگاری سوابق این حرکت‌های فرهنگی و ایجاد امکان برای بهره‌برداری در دوره‌های آتی باشد.
هیئت داوران با بررسی آثار ارائه شده از سوی دبیرخانه سومین جشنواره عکس رضوی تعداد 74 قطعه عکس و دو مجموعه عکس را شایسته راهیابی به نمایشگاه دانسته و از میان این آثار، نفرات برتر و نفرات شایسته تقدیر مشخص شد.
 براساس این گزارش، داوری سومین جشنواره سراسری عکس رضوی را عباس میرهاشمی، رضا برجی، بهزاد پروین قدس، جواد به‌منش و جاسم غضبان‌پور بر عهده داشتند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول