اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیرجند:

جشنواره رضوی گامی برای ترویج فرهنگ شیعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بیرجند جشنواره رضوی را گامی اساسی برای ترویج فرهنگ متعالی شیعه دانست و گفت: جایگاه فرهنگ و تأثیر خط‌ نگاره‌ها می‌تواند بیانگر گوشه‌ای از حقایق رضوی باشد.

جشنواره رضوی گامی برای ترویج فرهنگ شیعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ رضوی بسیار با اهمیت است.
وی گفت: از آنجا که رسانه با تمام آمار جامعه اعم از کوچک و بزرگ در ارتباط هستند می‌توانند نقش به‌ سزایی در فرهنگ رضوی داشته باشند.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه توجه به توصیه‌های ائمه سبب ارتقای فرهنگ رضوی می‌شود، افزود: آنچه که ما به عنوان قرآن داریم همه در ارتباط تعالی شخصیت با کلمات نورانی خداوند است که تمام ائمه معصومان مسیر خود را از قرآن و عترت می‌گیرند.
نوفرستی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند در برگزاری و ترویج فرهنگ رضوی مؤثر باشد، ادامه داد: ما باید به هرشکلی که می‌توانیم در جامعه زمینه‌سازی کنیم.
وی افزود: فضای جامعه در حالت کلی آن‌قدر وسیع نیست که ما بتوانیم امور پیرامون این جشنواره‌ها را دنبال کنیم بلکه در ایام ولادت یا شهادت یک فرصت به اشکال مختلف به وجود می‌آید که رسانه‌ها و اندیشمندان، روایات و آیات جامعه را به این سمت سوق دهد.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه یکی از افتخارات خراسان‌ جنوبی نزدیکی و هم‌جواری با امام رضا(ع) است، ‌افزود: خراسان ‌جنوبی این افتخار را دارد که میزبان این جشنواره باشد و امید که بتوانیم از این دریای عظیم بهره بگیریم.
وی ادامه ‌داد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند زمینه را برای حضور جامعه فرهنگی و هنری استان در برنامه‌های مختلف با شکل‌ها و فضاهای گوناگون آماده تا بهره‌گیری لازم در جامعه فراهم شود.
نوفرستی اظهار داشت: باید اثری که به جامعه ارائه می‌دهیم متناسب و قابل فهم باشد، طوری نباشد که آیه‌ای از قرآن را با خط زیبا در کنار محراب نماز مسجد بنویسیم اما نتوانیم آن را بخوانیم.
وی تصریح کرد: زیبایی خط باید متناسب با آموزه‌ها و پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشد که ما بتوانیم عمق مطلب را از آن بهره بگیریم.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: در این جشنواره باید برنامه‌ریزی مناسب انجام شود که پیام‌رسانی در این جشنواره در درجه اول قرار دارد.
نوفرستی تصریح کرد: استفاده از شخصیت‌هایی که در ارتباط با مسائل فرهنگ رضوی و مسائل نقاشی و خط است باید به صورتی باشد که جلسه افتتاحیه آن را به صورت کامل نشان دهد.
 وی یادآورشد: امید است برگزاری این جشنواره دستاوردهای بالایی برای جامعه و استان به همراه داشته باشند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول