اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قاینات:

مذهبی بودن جشنواره رضوی راهی برای ترویج معارف اسلامی

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان قاینات گفت: مذهبی بودن جشنواره رضوی در ترویج معارف اسلامی نقش به سزایی دارد.

مذهبی بودن جشنواره رضوی راهی برای ترویج معارف اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی اصفهانی صبح امروز در جمع مسئولان ارشاد خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گامی مؤثر برای گسترش فرهنگ ناب رضوی در سطح بین‌الملل است.
وی پیرامون ضرورت برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ رضوی گفت: جشنواره امام رضا(ع) فرصتی مناسب برای معرفی شخصیت امام به جهانیان است چرا که امام رضا(ع) تنها مربوط به ایران و ایرانی نیست.
امام جمعه قاین ادامه داد: امام رضا(ع) الگویی کامل برای تمامی جهانیان است که باید معرفی شود و برگزاری این جشنواره بهانه خوبی برای معرفت‌بخشی نسبت به شخصیت امام(ع) است.
اصفهانی با اشاره به اینکه مذهبی بودن جشنواره در ترویج معارف اسلامی نقش به سزایی دارد، تصریح کرد: لازمه معرفی کردن شخصیت امام رضا (ع) مذهبی بودن جشنواره است تا در کنار آن بتوان به طور کامل به معرفی ویژگی‌های دینی و مذهبی و علمی امام رضا پرداخت.‌
وی جایگاه توصیه‌های ائمه در ارتقا فرهنگ و هنر را بسیار مهم دانست و افزود: جایگاه توصیه ائمه اطهار در دین و دانش آن قدر زیاد است که بخش مهمی از احادیث را اهمیت علم و مراتب آن تشکیل می‌دهد.
امام جمعه قاین ادامه داد: گفتار ائمه پیرامون فرهنگ و علم  که در قرون اول و دوم هجری بیان شد به نوعی با علم و مقتضیات جهان امروز تناسب و همخوانی دارد پس چه خوب است که از گفتار ائمه برای پیشرفت علم و فرهنگ در دنیای حاضر استفاده کنیم.
اصفهانی با بیان اینکه رسانه‌ها بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ رضوی به عهده دارد، گفت: بهترین روش برای گسترش معارف اسلامی این است که معرفی ائمه اطهار تنها مختص به یک رسانه خاص نباشد چرا که به دلیل یکنواختی برنامه‌ها رسانه مورد نظر مخاطب خود را از دست می‌دهد.
وی تصریح کرد: رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف خود به ویژه در حوزه فرهنگ رضوی باید به طور هماهنگ و منظم با یکدیگر به بیان شخصیت والای امام رضا(ع) بپردازند.
امام جمعه قاین پیرامون راهکارهایی برای ارتقا فرهنگ رضوی در جامعه یادآور شد: برگزاری جشنواره‌‌ها و کنگره‌هایی چون جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، کتابچه کردن احادیث و گفته‌های امام رضا از جمله عواملی برای گسترش فرهنگ ناب رضوی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول