اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام وزیر ارشاد به هفتمین جشنواره ملی کبوتر حرم:

جشنواره رضوی معرفی ابعاد شخصیت حضرت رضا (ع) است

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری رضوی بسیار توانسته است در معرفی ابعاد شخصیت امام رضا(ع) گامی مهم بردارد.

جشنواره رضوی معرفی ابعاد شخصیت حضرت رضا (ع) است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، در پیام سید محمد حسینی خطاب به هفتمین جشنواره ملی کبوتر حرم آمده است: امام علی‌بن موسی الرضا، ثامن‌الحجج (ع) تنها امام معصومی هستند که در ایران بارگاه ملکوتی ایشان وجود دارد و منشأ خیر و برکت در طول تاریخ بوده‌اند. اینکه مردم ایران غالبا پیرو مکتب اهل‌بیت (ع) و شیعه و از ارادتمندان این خاندان هستند به واسطه وجود نورانی آن حضرت در مشهد است و همین طور نوادگان حضرت که در ایران حضور پیدا کردند.
در ادامه این پیام آمده است: حضرت معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز و در سراسر ایران امامزادگانی که منصوب به امام موسی‌بن جعفر (ع) هستند و در ایران هر کدام مشعل هدایت بودند، برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری رضوی بسیار توانسته است در معرفی ابعاد شخصیت امام رضا(ع)، افکار و اندیشه‌های امام، دیدگاه‌های امام و احادیثی که از امام رسیده و همین طور مناظره‌ها و دیگر مباحثی که بوده کمک کند. از همه قالب‌ها نیز در این جشنواره استفاده شده است‌، از فیلم‌، تئاتر‌، موسیقی‌، سرود‌، هنرهای تجسمی و همین طور ادبیات و شعر و داستان. با محوریت استان سمنان هم چند سالی است که این جشنواره بر پا می‌شود و علاقه‌مندان از سراسر کشور در جشنواره داستان‌های کوتاه با عنوان کبوتر حرم شرکت می‌کنند.
این پیام می‌افزاید: این جشنواره حرکت بسیار ارزنده‌ای است که سبب می‌شود به ویژه جوانان ما بیشتر با اندیشه امام آشنا شوند و در این زمینه مطالعه کنند و بعد هم فکر و ایده خودشان را در قالب یک داستان به روی کاغذ بیاورند، این حرکت بسیار ارزشمندی است.
بر اساس اطلاعات دبیرخانه جشنواره، امسال تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر از هر سال بوده است، نزدیک به 800 اثر که نشانگر توجه مردم به ویژه هنرمندان و نویسندگان به این مقوله است که امیدواریم هر ساله این جشنواره با شکوه‌هر چه تمام‌تر مطرح و برگزار شود.
در روایتی از امام رضا (ع) آمده است: «فان الناس لو علموا محاسن کلامنا لاتبعونا» اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را بدانند، از ما تبعیت خواهند کرد.» اینکه هنوز در دنیا کسانی که با خاندان عصمت و طهارت بیگانه‌اند فراوان هستند به خاطر این است که ما نتوانسته‌ایم افکار و اندیشه‌های ناب آنها را به دنیا معرفی کنیم.
این حرکت آغاز شده و الگوی خوبی است که درباره دیگر ائمه بزرگوار هم چنین حرکتی را در مناسبت‌های مختلف آغاز کنیم و زمینه را فراهم کنیم که هر کس توانی دارد، بنیه‌ای دارد، هنری دارد در این عرصه وارد شود و بتواند بیشتر ابعاد وجودی امام را به مردم ما ، به مردم دنیا معرفی کند. چون این جشنواره جنبه جهانی هم دارد و بیش از 30 کشور در آن شرکت می‌کنند هر سال باید آن را توسعه و گسترش دهیم. آنچه که در ایران به وجود می‌آید و حاصل می‌شود و کاری که نتیجه زحمات ارباب فکر و اندیشه و فرهنگ و هنر است، گزیده‌های آن را می‌شود به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه کرد و ارائه داد.
بنابر این سال به سال شاهد این رونق و تلاش هستیم. از همه دست اندرکاران این جشنواره تشکر و قدردانی می‌کنم و توفیق این عزیزان را از خداوند متعال طلب می‌کنم.
امید است ما که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت گام برمی‌داریم از هدایت آن بزرگواران در دنیا و از شفاعتشان در آخرت برخوردار باشیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول