اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی سربیشه:

95 درصد وسعت سربیشه عرصه‌های منابع طبیعی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه گفت: وسعت عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان 780 هزار و 515 هکتار بوده که 95 درصد مساحت آن را تشکیل می‌دهد.

95 درصد وسعت سربیشه عرصه‌های منابع طبیعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، محمد رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منابع تجدیدشونده به عنوان لازمه حیات بشری ثروتی خدادادی بوده که در صورت مدیریت صحیح، حفاظت، احیاء، توسعه، بهره‌برداری بهینه و اصولی از ظرفیت و پتانسیل بالایی در ایجاد و اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه پایدار کشور را دارد.

وی اذعان کرد: رسیدن به توسعه پایدار نیازمند همکاری، همیاری و مساعدت مسئولان در نظام اسلامی است.

وسعت سربیشه 822 هزار هکتار است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه با بیان این‌که این شهرستان در شرق خراسان جنوبی قرار دارد، افزود: وسعت این شهرستان 822 هزار و 214 هکتار است.

رحیمی با بیان این‌که سربیشه دارای 780 هزار و 515 هکتار عرصه‌های منابع طبیعی است، گفت: این عرصه‌ها 95 درصد مساحت این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی مساحت مراتع سربیشه را 576 هزار و 557 هکتار دانست و گفت: مساحت مراتع نیمه‌‌متراکم این شهرستان 38 هزار و 870 هکتار است.

وسعت مراتع کم‌تراکم سربیشه 528 هکتار است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه با بیان این‌که مراتع کم‌تراکم این شهرستان 527 هزار و 876 هکتار مساحت دارند، تصریح کرد: همچنین عرصه‌های جنگلی، بنه و بادامشک این شهرستان 149 هزار و 174 هکتار مساحت دارد.

رحیمی یادآور شد: بیشه‌زارها، درختچه‌‌زارها و سایر گونه‌های متنوع دارویی و محصولات فرعی جنگل و مرتع 83 هزار و 246 هکتار مساحت دارد.

وی با بیان این‌که از این عرصه‌ها سالانه 40 هزار تن علوفه خشک به صورت چرای دام برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین محصولات فرعی مانند شاه‌بنه، بادامشک و سایر گیاهان دارویی از این عرصه‌ها برداشت می‌شود.

انتهای پیام/69010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول