اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خبر داد

قرار گیری 7 میلیون هکتار از مراتع خراسان جنوبی در طرح ممیزی مراتع

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از آغاز اجرای طرح ممیزی مرتع در خراسان جنوبی 7 میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع در طرح ممیزی قرار گرفته‌اند.

قرار گیری 7 میلیون هکتار از مراتع خراسان جنوبی در طرح ممیزی مراتع

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید تمامی مراتع خراسان جنوبی در طرح ممیزی قرار گیرند.

وی با بیان این‌که از آغاز طرح ممیزی در خراسان جنوبی تاکنون 7 میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع خراسان جنوبی در طرح ممیزی قرار گرفته‌اند، ادامه داد: تعداد 26 هزار و 900 خانوار در خراسان جنوبی از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.

صدور بیش‌از 11 هزار پروانه برای طرح ممیزی مراتع در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی 11 هزار و 760 پروانه برای طرح ممیزی مراتع صادر شده است.

شریفی با بیان این‌که از آغاز اجرای این طرح تاکنون در خراسان جنوبی برای یک‌میلیون و 640 هزار هکتار از مراتع خراسان جنوبی طرح مرتع‌داری تهیه شده است، تصریح کرد: در این مدت 158 طرح تهیه، 117 طرح ارائه و 60 مورد واگذار شده است. یکی از موضوعات مهم در پدافند غیرعامل تامین غذا و امنیت غذایی است که منابع طبیعی رابطه مستقیم با امنیت غذایی و تامین غذا دارد.

سنددار شدن 12 میلیون هکتار از اراضی در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اعتبارات این سازمان را برای خشکسالی یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: این اعتبارات در بحث مرتع، آبخیزداری و بیابان‌زدایی اختصاص یافته است.

شریفی با بیان این‌که از آغاز اجرای طرح جداسازی اراضی دولتی بالغ بر 12 میلیون هکتار از اراضی خراسان جنوبی تاکنون سنددار شده است، متذکر شد: از این مقدار 900 هزار هکتار جزء زمین‌های موات بوده است.میزان 333 هزار هکتار از اراضی برای اجرای طرح باقی‌مانده و یک‌میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی سند دریافت نکرده‌اند.

186 فقره خلعت زمین در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی به تعداد پرونده‌های ایجاد شده در زمان اجرای این طرح در سال‎جاری اشاره کرد و افزود: از آغاز سال‎جاری تاکنون 693 پرونده تشکیل شده است.در شش ماهه نخست سال‎جاری از مجموع آراء صادر شده 652 پرونده مختومه و رای صادر شده برای 440 مورد به نفع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و 212 مورد علیه سازمان بوده است.

وی با بیان این‌که از آغاز سال‎جاری تا پایان مهرماه جاری در خراسان جنوبی 186 فقره خلعت زمین وجود داشته است، ادامه داد: مساحت این تعداد زمین 249 هکتار بوده است.

تشکیل 449 پرونده برای چرای غیرمجاز دام در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در این مدت 186 فقره رفع تصرف با مساحت 365 هکتار صورت گرفته است.

شریفی به تعداد پرونده‌های متخلفان چرای غیرمجاز دام اشاره و اضافه کرد: از آغاز سال جاری تا مهرماه جاری 449 پرونده برای این متخلفان تشکیل شده است. این تعداد پرونده برای چرای غیرمجاز 60 هزار راس دام تشکیل شده است.

انتهای پیام/69021/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول