اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن نهبندان خبر داد

پرداخت 277 میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در نهبندان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از پرداخت بیش از 277 میلیارد و 656 میلیون ریال تسهیلات مسکن روستایی در این شهرستان از سال 84 تا‌کنون خبر داد.

پرداخت 277 میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در نهبندان

علی غلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: کشور عزیزمان ایران یکی از سانحه‌خیزترین کشورهای جهان و در معرض حوادثی از قبیل سیل، طوفان و زلزله است که این بلایای طبیعی هر ساله بسیاری از سکونت‌گاه‌های ایران به‌ویژه سکونت‌گاه‌های مناطق روستایی را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان نهبندان و استان خراسان جنوبی بر روی گسل زلزله، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی باید اصولی و درست صورت گیرد تا مردم متحمل خسارات جانی و مالی نشوند.

طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در نهبندان با جدیت دنبال می‌شود

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان تاکید کرد: تعداد زیادی از واحدهای مسکونی روستاهای این شهرستان خشتی و گلی است که در مقابل حوادث و بلایای طبیعی دوام ندارند و این نهاد از چند سال گذشته طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی را در روستاهای نهبندان اجرایی کرده است.

غلامی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از طریق ارائه تسهیلات بانکی و ارائه طرح‌های مناسب روستایی و اعمال نظارت لازم، طرح بهسازی مسکن روستایی را با همکاری و مشارکت مردم با جدیت دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای هر واحد مسکونی مبلغ 125 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله در اختیار مردم روستایی قرار می‌دهد.

ثبت نام 5600 متقاضی برای دریافت وام مسکن روستایی

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان با اشاره به گزارش عملکردی از مسکن روستایی شهرستان از سال 84 تاکنون گفت: تاکنون 5 هزار و 632 نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی ثبت‌نام کردند.

غلامی با بیان این‌که از این تعداد متقاضی 4 هزار و 816 نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند، اظهار کرد: از این تعداد متقاضی معرفی شده به بانک، کار انعقاد قرارداد 4 هزار و 532 نفر انجام شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی روستایی که از این تسهیلات استفاده کردند، افزود: 4 هزار و 321 واحد در مرحله اتمام فنداسیون، 4 هزار و 18 واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف و 3 هزار و 871 واحد در مرحله اتمام سفت‌کاری هستند.

3700 واحد مسکن روستایی تحویل متقاضیان شده است

این مسئول ادامه داد: تاکنون واحدهایی که ساخته و تحویل متقاضیان شده تعداد 3 هزار و 707 واحد بوده است.

غلامی خاطرنشان کرد: جمع تسهیلات پرداخت شده برای ساخت مسکن روستایی این شهرستان که شامل سه مرحله اتمام فنداسیون، اسکلت و سقف و سفت‌کاری بوده مبلغی بالغ بر 277 میلیون و 656 میلیون ریال است.

انتهای پیام/69003/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول