اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگی مسکن روستایی

بیش از 4 هزار واحد مسکونی نمونه خراسان جنوبی آمارگیری شدند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سومین دوره طرح آمارگیری از مسکن روستایی که در سال جاری اجرا شد از 4 هزار و 712 واحد مسکونی نمونه در 308 آبادی نمونه خراسان جنوبی آمارگیری شد.

بیش از 4 هزار واحد مسکونی نمونه خراسان جنوبی آمارگیری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن حسینی صبح امروز در نشست مطبوعاتی طرح آمارگیری از ویژگی مسکن روستایی اظهار داشت: طرح آمارگیری از ویژگی مسکن روستایی هر پنج سال یک‌بار با محوریت بنیاد مسکن و نظارت مرکز آمار اجرا می‌شود.

آمارگیری از 8 هزار و 445 آبادی نمونه کشور

وی با بیان اینکه سومین دوره این طرح در سال جاری اجرا شد، ادامه داد: در این دوره در مجموع از 8 هزار و 445 آبادی نمونه کشور و 211 هزار و 684 واحد مسکونی آمارگیری شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: سهمیه خراسان جنوبی در این طرح 4 هزار و 712 واحد مسکونی نمونه در 308 آبادی بوده است.

حسینی افزود: در این طرح شهرستان‌های زیرکوه و قاین با 633 واحد مسکونی نمونه در 64  آبادی و بیرجند و خوسف با 625 واحد نمونه در 68 آبادی بیشترین سهم را در خراسان جنوبی داشته‌اند.

اتمام سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگی مسکن روستایی در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه این طرح از 20 مهر سال جاری همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد، اذعان داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده آمارگیری باید تا 20 آبان به اتمام می‌رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استان، همت بالای دست‌اندرکاران و پیگیری‌های مداوم موفق شدیم این طرح را تا 15 آبان در خراسان جنوبی به اتمام برسانیم.

حسینی یادآور شد: در نخستین دوره این طرح که در سال 83 اجرا شد از 2 هزار و  118 آبادی نمونه کشور آمارگیری شد و مشخصات فنی 46 هزار و 413 واحد مسکونی نمونه کشور جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری مشخصات فنی بیش از 165 هزار واحد مسکونی نمونه کشور

وی از آمارگیری 8 هزار و 257 آبادی نمونه کشور در سال 87 خبر داد و گفت: در دومین دوره این طرح با انجام یک سری تغییرات مشخصات فنی 165 هزار و 140 واحد مسکونی نمونه کشور جمع‌آوری شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی شناخت ویژگی‌های واحدهای مسکونی، شناخت ویژگی‌های عمومی روستاها، عمر واحد مسکونی و نوع سازه و مصالح به کار رفته را از جمله مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد.

حسینی با اشاره به مزایای طرح آمارگیری، ادامه داد: با انجام این طرح آمار دقیقی از وضعیت فعلی واحدهای مسکونی روستایی به دست می‌آید و بازخورد فعالیت‌های بنیاد مسکن مشخص می‌شود.

همکاری 60 نفر در سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگی مسکن روستایی

وی متذکر شد: با توجه به نتایج آمارگیری، سعی می‌‌شود کاستی‌ها و نواقص پروژه‌های روستایی در طرح‌های آینده تکرار نشود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 60 نفر نیرو شامل 35 نفر به صورت مستقیم و 25 نفر به صورت غیر مستقیم در طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی همکاری کردند.

انتهای پیام/69022/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول