اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 9 ماهه امسال صورت گرفت

ارائه بیش‌از 12 هزار خدمات در مرکز تلفن اورژانس‌اجتماعی بیرجند

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: طی 9 ماهه امسال یک‌هزار و 559 نفر در مرکز خط تلفن اورژانس اجتماعی پذیرفته شده که 12 هزار و 614 مورد خدمات به آنها ارائه شده است.

ارائه بیش‌از 12 هزار خدمات در مرکز تلفن اورژانس‌اجتماعی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شرفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اورژانس اجتماعی تلفیقی از فعالیت‌ها با هدف ارائه خدمات برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی مرکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، خط تلفن 123، مرکز ساماندهی کودکان خیابانی و مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق را از جمله مراکز امور آسیب‌دیدگان اجتماعی فعال در استان خراسان‌جنوبی برشمرد.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند اذعان داشت: طی 9 ماهه گذشته امسال 11 نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی بیرجند تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند.

شرفی با اشاره به مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، گفت: همواره افزایش نرخ بیکاری، سست شدن نظام و انسجام خانوادگی و بسیاری از عوامل دیگر زمینه مناسبی را برای گسترش آسیب‌های اجتماعی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: زنان آسیب دیده اجتماعی، کودکان خیابانی، زوجین متقاضی طلاق، آسیب‌دیدگان خشونت‌های خانگی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند در طرح مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرند.

ارائه بیش از 2 هزار خدمات در مرکز سیار اورژانس اجتماعی

مدیر اداره بهزیستی بیرجند اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال 57 نفر در این مرکز پذیرش شده و 2 هزار و 910 خدمات ارائه شده است.

شرفی با اشاره به خدمات سیار اورژانس اجتماعی تصریح کرد: طی 9 ماهه گذشته امسال تعداد یک‌هزار و 242 نفر در این مرکز پذیرش شده و همچنین به 2 هزار و 231 نفر خدمات ارائه شده است.

وی یادآور شد: طی این مدت برای تقویت و توسعه اورژانس اجتماعی 97 میلیون و 273 هزار ریال اعتبار جذب شده است.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند با اشاره به جذب اعتبار 55 میلیون ریالی برای توانمندسازی و ساماندهی کودکان خیابانی و خانواده آنها، خاطرنشان کرد: همچنین 58 میلیون و یک‌هزار ریال اعتبار برای توانمندسازی و حمایت مادی و معنوی از افراد در معرض آسیب‌ و آسیب‌دیده اجتماعی جذب شده است.

شرفی با بیان این‌که در 9 ماهه سال جاری یک‌هزار و 559 نفر در مرکز خط تلفن اورژانس اجتماعی پذیرفته شده است، اظهار کرد: همچنین طی این مدت 12 هزار و 614 خدمات مددکاری، روانشناسی، مشاوره‌ای، بهداشتی و غیره در این مرکز ارائه شده است.

ارائه بیش از 3 هزار خدمات در مرکز مداخله در خانواده

وی در ارتباط با مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق اذعان داشت: مداخله در خانواده به مجموعه تدابیر، فعالیت‌ها و خدماتی گفته می‌شود که به منظور رفع اختلافات زوجین متقاضی طلاق، در راستای حفظ و انسجام خانواده انجام می‌شود.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: طی 9 ماهه گذشته امسال 66 نفر در مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق پذیرفته شده‌اند.

شرفی یادآور شد: همچنین طی این مدت 3 هزار و 893 مورد خدمات در مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق ارائه شده است.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول