اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بیرجند خبر داد

اهدای بن کارت طرح آفتاب به مددجویان مستمری‌بگیر

رئیس بهزیستی بیرجند از اهدای بن کارت طرح آفتاب به مددجویان مستمری‌بگیر بیرجند خبر داد.

اهدای بن کارت طرح آفتاب به مددجویان مستمری‌بگیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شرفی با اشاره به عملکرد واحد اشتغال، اظهار داشت: پرونده 28 نفر پس از تایید در جلسه اشتغال و پیگیری برای صدور کارت مجوز مشاغل خانگی تکمیل شده است.

وی ادامه داد: تعداد پنج مددجو واجد‌الشرایط دارای گواهینامه برای خرید تاکسی حمل و نقل روستایی به اداره حمل و نقل شهرستان بیرجند معرفی شده‌‌اند.

رئیس بهزیستی بیرجند با بیان اینکه تعداد واحدهای مسکونی در دست اقدام ویژه معتادان بهبودیافته 29 واحد است، گفت: برای هر معتاد 22 میلیون و 500 هزار ریال از محل اعتبارات فعالیت تامین مسکن سازمان به تامین مسکن بهبود یافتگان اختصاص یافته است.

شرفی افزود: 11 نفر از مددجویان واجد‌الشرایط از تسهیلات بلاعوض مسکن به مبلغ 175 میلیون و 900 هزار ریال بهره‌مند شده‌اند.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های واحد توانبخشی اضافه کرد: در این واحد 4 هزار و 140 پرونده توانبخشی مورد پایش قرار گرفته است.

رئیس بهزیستی بیرجند تصریح کرد: آمار بانک بیمه تکمیلی معلولان با فرم جدید به همراه کدگذاری برای انعقاد قرارداد با مؤسسه‌های بیمه‌گر تکمیل شده است.

شرفی از کسب رتبه سوم ارزیابی‌های حوزه توانبخشی استان خبر داد و یادآور شد: خدمات توانبخشی به بخش غیردولتی واگذار شده است.

وی گفت: ظرفیت ارائه خدمات در مراکز توان‌پزشکی دولتی از طریق مشخص کردن تعرفه در واگذاری وسایل کمک توانبخشی بهینه‌سازی شده است.

رئیس بهزیستی بیرجند با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی ساماندهی سالمندان مناسب‌سازی شده، افزود: همچنین اجرای طرح توانبخشی حرفه‌ای برای حرفه‌آمیزی معلولان و طرح اشتغال حمایت شده است.

شرفی از اهدای بن کارت طرح آفتاب به مددجویان مستمری‌بگیر خبر داد و تصریح کرد: معلولان ذهنی، ناشنوا و سالمندان به مشهد، طبس و بابلسر اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون‌های تخصصی، بیان داشت: برای تشخیص معلولیت سه مورد، کمیته توانبخشی سه مورد و کمیته معافیت از سربازی یک کمیسیون تخصصی برگزار شده است.

رئیس بهزیستی بیرجند عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری یک کارگاه آموزشی برای خانواده‌های سندرم‌دان و اوتیسم و 15 جلسه برای جلسات مشاوره و مددکاری برگزار شده است.

این مسئول از ساخت نخستین هتل آپارتمان سالمندان در بیرجند خبر داد و افزود: در این رابطه جلسه‌ای برای افتتاحیه و نحو پذیرش در این هتل برگزار شده است.

شرفی با اشاره به ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی اذعان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری هزینه‌های ایاب و ذهاب به مبلغ 16 میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به مبلغ 15 میلیون ریال از جمله خدمات حمایتی واحد توانبخشی است.

انتهای پیام/69013/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول