اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بیرجند خبر داد

اجرای طرح یک وعده غذای گرم در 10 روستامهد بیرجند

رئیس بهزیستی بیرجند گفت: در حال حاضر 13 روستا مهد در بیرجند فعال بوده که طرح یک وعده غذای گرم در 10 روستامهد اجرا می‌شود.

اجرای طرح یک وعده غذای گرم در 10 روستامهد بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس در بیرجند، حسن شرفی صبح امروز در جلسه غذای گرم برای روستا مهد‌ها اظهار کرد: طرح یک وعده غذای گرم از 29 آبان‌ماه سال جاری برای کودکان سه تا شش سال آغاز شده است.

وی به هدف اصلی این طرح اشاره کرد و افزود: هدف اجرای این طرح بهبود وضع تغذیه کودکان مناطق روستایی است.

وجود افراد سالم در جامعه نیازمند تغذیه سالم کودکان است

رئیس بهزیستی بیرجند با بیان این‌که در این طرح وضعیت رشد کودکان براساس شاخص وزن در سه مرحله سنجیده می‌شود، تصریح کرد: سنجش وضعیت رشد کودکان در زمان آغاز طرح، وسط طرح و پایان طرح با همکاری مراکز بهداشتی براساس فرم‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

شرفی اذعان داشت: اگر تغذیه سالم برای کودکان در نظر گرفته شود کودکان از جسم سالمی برخوردار شده و در آینده نیز جامعه دارای افراد سالمی است.

وی به اهداف اصلی تاسیس روستا مهد‌ها اشاره کرد و یادآور شد: هدف اصلی این روستا مهدها این است که بتوانیم به کودکان در ارتباط با تغذیه سالم و شهریه کمک کنیم.

فعالیت 278 مربی در روستا مهدهای بیرجند

رئیس بهزیستی بیرجند با بیان این‌‌که در حال حاضر 57 مهد کودک در بیرجند فعال است، متذکر شد: از این تعداد 44 مهد کودک شهری و 13 مورد روستا‌مهد است.

شرفی ادامه داد: در حال حاضر یک آدینه مهد در مرکز این شهرستان فعال است.

وی با بیان این‌که 278 مربی در روستا مهد‌ها مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: این تعداد مربی به 2 هزار و 900 کودک خدمات ارائه می‌کنند.

وجود 13 روستا مهد در بیرجند

رئیس بهزیستی بیرجند تصریح کرد: تمامی روستا‌ مهدها باید بتوانند یک وعده غذای گرم را در طول هفته و روزهای فعالیت این مراکز به کودکان ارائه کنند.

شرفی با بیان این‌که در حال حاضر از 13 مورد روستا‌ مهد فعال در سطح شهرستان 10 روستا مهد توانسته‌اند طرح یک وعده غذای گرم را اجرا کنند، اذعان داشت: اگر دیگر روستا‌ مهدها نتوانند این طرح را اجرایی سازند حذف می‌شوند.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد کودکان در روستاها باید تعداد روستا‌ مهدها به ویژه در روستاهای نزدیک بیرجند افزایش یابد.

سرانه هر کودک در روز برای اجرای طرح غذای گرم 1000 تومان است

رئیس بهزیستی بیرجند با بیان این‌که در حال حاضر سرانه هر کودک در روز برای یک وعده غذای گرم یک‌هزار تومان است، یادآور شد: طرح غذای گرم در روستا مهدها در تمام روزهای هفته به جزء روزهای پنج‌شنبه و جمعه اجرا می‌شود.

شرفی خاطرنشان کرد: هدف کلی این طرح بهبود تغذیه کودکان، افزایش آگاهی والدین در ارتباط با تغذیه صحیح کودکان، آشنایی کودکان در مورد آداب غذا خوردن است.

انتهای پیام/22481/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول