اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره بهزیستی بیرجند خبر داد

2400 تماس تلفنی با مرکز مشاوره 1480 بیرجند

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون 2 هزار و 400 تماس تلفنی با مرکز مشاوره تخصصی 1480 بیرجند صورت گرفته است.

2400 تماس تلفنی با مرکز مشاوره 1480 بیرجند

حسن شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مشاوره پند و اندرز دادن نیست و  مشاوره یک جریان یادگیری است که از طریق رابطه بین دو فرد انجام می‌شود.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند اضافه کرد: در این رابطه مشاور با داشتن مهارت‌ها و صلاحیت‌ علمی و حرفه‌ای تلاش می‌کند مراجع را با روش‌های منطبق بر نیازمندی‌هایش یاری کرده تا بیشتر خود را شناخته و در رابطه با هدف‌های معین، واقع‌بینانه و ادراک شده فردی خلاق‌تر و شادمان‌تر در جامعه بار آید.

شرفی اذعان داشت: هدف از مشاوره افزایش توانمندی‌های فردی در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران، تسهیل فرآیند رفتاری در فرد، بهبود فرآیند تصمیم‌گیری و کمک به بالا بردن اثربخشی و توانایی سازگاری در فرد است.

وی تکریم شخصیت و کرامت مقام انسانی، توجه به تفاوت‌های فردی، کمک به حل مشکلات توسط خود فرد، احترام به شخصیت بدون توجه به عقیده، موقعیت اجتماعی، جنس، نژاد، ملیت و وضع مالی را از جمله اصول اساسی مشاوره برشمرد.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند تصریح کرد: عدم وجود صمیمیت در روابط زناشویی، وجود مشکلات در تربیت فرزندان، انتخاب همسر دلخواه، رنج بردن از مشکلات روحی، داشتن نگرانی و اضطراب و غیره از جمله موارد مراجعه به مشاوره است.

فعالیت هشت مرکز غیردولتی مشاوره در بیرجند

شرفی گفت: در حال حاضر هشت مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری غیر دولتی و یک مرکز مشاوره تلفنی 1480، تحت نظارت بهزیستی در بیرجند وجود دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون 2 هزار و 448 تماس با مرکز مشاوره تلفنی صورت گرفته است، یادآور شد: همچنین طی این مدت 995 نفر  برای دریافت مشاوره به مراکز مشاوره غیردولتی بیرجند مراجعه کرده‌اند.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند خاطرنشان کرد: بیشتر مشاوره تلفنی در ارتباط با مشکلات با همسر و کمترین آن اختلالات روانپریشانه بوده است.

شرفی اذعان داشت: 705 تماس با مرکز مشاوره 1480 در ارتباط با مشکلات با همسر بوده و همچنین 26 نفر در این زمینه به مراکز غیردولتی مشاوره مراجعه کرده‌اند.

تخفیف 70 درصدی مشاوره با داشتن یاری برگ

وی با بیان اینکه مددجویان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان استفاده کنند، افزود: تمامی مددجویان و افراد نیازمند زیر‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند برای هزینه‌های درمان خود از یاری‌برگ استفاده کنند.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به بهزیستی و دریافت یاری‌برگ از خدمات مشاوره رایگان در مراکز غیردولتی استفاده کنند.

شرفی ادامه داد: همچنین تمامی افراد می‌توانند با اخذ یاری برگ از بهزیستی بیرجند از تخفیف 50 تا 70 درصدی مشاوره در مراکز غیردولتی برخوردار شوند.

انتهای پیام/69017/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول