اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر کودکان بهزیستی بیرجند مطرح کرد

فعالیت 270 مربی در مهد کودک‌های شهری بیرجند

کارشناس دفتر کودکان بهزیستی بیرجند گفت: تعداد 270 مربی در مهدهای کودک‌ شهرستان بیرجند فعالیت می‌کنند که مسئولیت آموزش 2 هزار و 800 کودک را بر عهده دارند.

فعالیت 270 مربی در مهد کودک‌های شهری بیرجند

فاطمه عقیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طی 6 ماهه نخست سال جاری دوره‌های آموزشی طرح بهداشت برای مربیان نوباوه دبستانی برگزار شده است.

وی افزود: مهد کودک؛ مرکزی پژوهشی، تربیتی و فرهنگی است که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی تاسیس می‌شود.

کارشناس دفتر کودکان بهزیستی بیرجند ادامه داد: در مهدهای کودک، مسئولیت مراقبت و رشد و پرورش کودکان در بعدهای شناختی، اجتماعی، مذهبی، جسمی و روانی کودک از بدو تولد تا مرحله پیش دبستانی مشتمل بر گروه‌های سنی شیرخوار، نوپا و نوباوه را بر عهده دارند.

عقیلی در ارتباط با مهد کودک‌های شهرستان بیرجند افزود: آموزش مفاهیم دینی و قرآنی و رعایت حجاب و عفاف در مهدهای کودک شهرستان مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که 42 مهد کودک شهری در استان فعال است، تصریح کرد: تعداد 270 مربی در این مهدها فعالیت می‌کنند و 2 هزار و 800 کودک در این مهدها نگه‌داری و آموزش داده می‌شوند.

فعالیت 13 روستا مهد در بیرجند

کارشناس دفتر کودکان بهزیستی بیرجند اذعان داشت: تعداد 13 روستا مهد و یک آدینه مهد در بیرجند فعال هستند.

عقیلی، ارتقای سلامت زیستی، روانی و اجتماعی، امکان دستیابی تمامی کودکان به مهدهای کودک به منظور ارتقای رفاه اجتماعی، پرورش حس استقلال‌طلبی و خلاقیت در کودکان، ایجاد حس اعتماد به نفس در کودکان و غیره از جمله اهداف دفتر کودکان بهزیستی است.

کارشناس دفتر کودکان بهزیستی بیرجند افزود: برگزاری جشن‌ها و عزاداری‌ها در مهدهای کودک، اجرای برنامه‌های هفته کودک، برگزاری نمایش عروسکی در سالن اجتماعات به مناسبت روز جهانی استاندارد، برگزاری ایستگاه نقاشی به مناسبت هفته بهزیستی، برگزاری جلسه ویژه مدیران مهدهای کودک و غیره از جمله برنامه‌های این حوزه در 6 ماهه نخست سال‌ جاری بوده است.

انتهای پیام/69017/ط20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول