اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر بهزیستی بیرجند:

بیش از 5 هزار دانش‌آموزان بیرجندی مهارت‌های زندگی را فرا گرفتند

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 5 هزار و 101 دانش‌آموز در مقطع دبستان، پیش‌دبستانی و راهنمایی دوره‌های مهارت زندگی را فرا گرفتند.

بیش از 5 هزار دانش‌آموزان بیرجندی مهارت‌های زندگی را فرا گرفتند

حسن شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت:در مجموع مهارت‌های زندگی، سبب ارتقاء بهداشت روانی افراد جامعه، روابط انسانی مناسب، افزایش سلامت و رفتارهای سالم در سطح جامعه می‌شود.

آموزش مهارت‌های زندگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

وی ادامه داد: همچنین مهارت‌های زندگی به صورت ابزاری در پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی مبتلاء به جامعه، نظیر اعتیاد، خشونت، آزار کودکان و خودکشی نیز قابل استفاده  است.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند افزود: در این ارتباط اداره بهزیستی بیرجند پیرو تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش خراسان جنوبی دوره مهارت‌های زندگی را برگزار می‌کند.

شرفی اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا‌‌کنون دوره‌های مهارت زندگی در مقطع پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی، دانشگاه، محیط کار و محلات برگزار شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون تعداد 5 هزار و 101 دانش‌آموز دوره‌های مهارت زندگی را فرا گرفتند.

حضور 3 هزار دانش‌آموز راهنمایی در کارگاه مهارت زندگی

مدیر اداره بهزیستی بیرجند ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و 16 نوآموز، 300 دانش‌آموز دبستان و 3 هزار و 785 دانش‌آموز مقطع راهنمایی به تفکیک پایه بوده‌اند.

شرفی با بیان این‌که آموزش مهارت زندگی در 45 مرکز پیش‌دبستانی به نوآموزان ارائه شده است، یادآور شد: همچنین این دوره‌ها توسط 55 مربی به دانش‌آموزان آموزش داده شده است.

برگزاری 28 کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون تعداد 28 کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی برای دانشجویان برگزار شده است.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند با بیان این‌که این کارگاه‌ها در دو دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی برگزار شده است، گفت: 320 دانشجو در این کارگاه‌ها شرکت و دوره‌های مهارت زندگی را فرا گرفتند.

شرفی اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون سه کارگاه تربیت مربی ویژه دانشجویان برگزار شده است که 78 دانشجو در این دوره آموزشی شرکت کردند.

انتهای پیام/69017/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول