اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره بهزیستی بیرجند:

پرداخت 11 میلیون‌ریال به خانواده‌های دارای فرزند 3 قلو در بیرجند

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری 11 میلیون و 916 هزار ریال خدمات اجتماعی به خانواده‌های دارای فرزند سه قلو پرداخت شده است.

پرداخت 11 میلیون‌ریال به خانواده‌های دارای فرزند 3 قلو در بیرجند

حسن شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: خانواده نهادی اجتماعی بوده که بستر رشد و تعالی انسان‌ها را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: اما در بعضی مواقع زندگی دستخوش تغییراتی شده و با مواجه شدن با مسائل و مشکلات عدیده آن، بسیاری از زنان سرپرستی خانواده را بر عهده گرفته و با مشکلات مادی و معنوی بسیاری مواجه می‌شوند.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند، ارائه خدمات حمایتی، آموزشی، روانشناختی، مشاوره‌ای، اشتغال، مادی و معنوی به خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند که به دلایلی از قبیل فوت سرپرست، زندانی شدن، اعتیاد، مفقود‌الاثر شدن‌، سربازی‌، طلاق و نکاح منقطع‌، فاقد سرپرست بوده و قادر به تامین حداقل نیازهای اساسی خود نیستند را از جمله اهداف دفتر توانمندی زنان و خانواده برشمرد.

شرفی در ارتباط با حمایت مستمری بهزیستی به زنان سرپرست خانوار، اذعان داشت: حمایت مستمری بر اساس بعد خانوار تعیین شده و حداقل 48 هزار تومان و حداکثر 90 هزارتومان در ماه است.

وی تصریح کرد: در ابتدای سال جاری تعداد 202 خانوار زیرپوشش بهزیستی بیرجند از خدمات مستمری برخوردار شدند که این میزان در پایان شهریورماه امسال به 191 خانوار رسیده است.

بازتوانی 15 خانواده در بیرجند

مدیر اداره بهزیستی بیرجند گفت: طی این مدت تعداد 15 خانواده بازتوان شده‌اند.

شرفی با اشاره به پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار بهزیستی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی به میزان چهار تا پنج میلیون تومان و تسهیلات خوداشتغالی تا سقف 20 میلیون تومان به این افراد داده می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال، تعداد 16 نفر از مددجویان برای دریافت وام قرض‌الحسنه و 15 نفر برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند با اشاره به پرداخت 11 میلیون و 916 هزار ریال خدمات اجتماعی به خانواده‌های دارای فرزند سه قلو، اذعان داشت: افزایش همزمان سه نفر یا بیشتر به اعضای یک خانواده به طور معمول نظم و توازن اقتصادی و مالی خانواده را برهم زده و سبب بالا رفتن هزینه‌های زندگی این خانواده‌ها و کاهش سطح بهداشت روان سایر اعضاء به ویژه والدین می‌شود.

شرفی اضافه کرد: بنابراین کمک‌های موردی و مستمر و سایر خدمات حمایتی و تربیتی به این نوع خانواده‌ها برای کمک به تسهیل روند رشد، تربیت متعادل کودکان و کاهش بحران‌های ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و ارتقاء سطح سلامت روان اعضای خانواده آنها ارائه می‌شود.

توزیع 280 قوطی شیرخشک بین کودکان معلول و نیازمند

وی یادآور شد: طی شش ماهه نخست سال جاری تعداد 39 کودک سه‌قلو زیرپوشش بهزیستی بیرجند بوده همچنین 280 قوطی شیرخشک بین کودکان معلول و نیازمند بیرجند توزیع شده است.

مدیر اداره بهزیستی بیرجند خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت به پنج فرزند مددجوی زیرپوشش بهزیستی بیرجند، 50 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول