اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین تأکید کرد

استفاده از ظرفیت اصناف در تنظیم بازار

استاندار قزوین استفاده از ظرفیت اصناف و بازار را به منظور تنظیم نظام عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها را مورد تأکید قرار داد.

استفاده از ظرفیت اصناف در تنظیم بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مرتضی روزبه از اصناف به عنوان ظرفیتی بزرگ برای تأمین خدمات و نیازهای جامعه یاد کرد و خطاب به مدیران دستگاه‌های اقتصادی، اظهار کرد: باید تعامل و اعتماد خود را با این قشر افزایش دهیم.

وی افزود: اصناف و بازاریان به عنوان یک شبکه بزرگ اقتصادی، مشارکت و همراهی‌های خوبی را در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن از جمله در جریان هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادند.

روزبه با تأکید بر تلاش مدیران دستگاه‌های اقتصادی برای افزایش مشارکت اصناف در تنظیم بازار، بیان کرد: در این حوزه باید اعتمادسازی بیشتری صورت گیرد و نقش اصناف افزایش پیدا کند.

وی ستاد تنظیم بازار را از مهم‌ترین جلسات کاری مدیریت استان برشمرد و گفت: برای اثربخشی فعالیت‌ها در این ستاد و حل مشکلات باید از تجربیات گذشته به درستی استفاده کرد.

استاندار قزوین، همچنین برپایی نمایشگاه کالا و مراکز عرضه میوه در ایام پایانی سال را مورد نقد قرار داد و گفت: باید خروجی و اثربخشی این اقدام مورد بررسی قرار گیرد، زیرا به نظر می‌‌رسد برپایی نمایشگاه و این مراکز بی‌اعتمادی به اصناف را تقویت می‌کند در حالی که باید در این ایام از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اصناف بیشتر بهره برد.

وی با تأکید بر ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی مردم برای ایام پایانی سال تصریح کرد: در این خصوص باید برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب اتخاذ کرد تا در شب عید با کمبود مایحتاج عمومی مردم مواجه نشویم.

روزبه به انتقاد از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی و عرضه آنها پرداخت و خاطرنشان کرد: با وجود برخورداری از خاک حاصلخیز و مستعد، واردات و عرضه محصولات خارجی در بازار و تأمین مایحتاج عمومی از بیگانگان یک کار اشتباه و ناپسند است.

وی با بیان اینکه باید نهایت تلاش خود را برای استفاده حداکثری از دشت حاصلخیز قزوین به کار گیریم، عنوان کرد: شعار محوری ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی، استقلال از جمله در عرصه‌های اقتصادی است بنابراین باید با استفاده از ظرفیت و امکانات خدادادی در تأمین محصولات غذایی خود به خودکفایی لازم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/2667/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول