اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

احداث ساختمان اتاق اصناف سنندج رونق بازار را به همراه دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در جریان بازدید از محل احداث ساختمان اتاق اصناف شهرستان سنندج، ساخت این مکان را موجب تمرکز فعالیت‌ها و رونق بازار دانست.

احداث ساختمان اتاق اصناف سنندج رونق بازار را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون امور عمرانی استاندار کردستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، شهردار سنندج و رئیس مجمع صنفی تولیدی، توزیعی و خدمات فنی این شهرستان پیش از ظهر امروز از زمین در نظر گرفته شده برای ساخت اتاق اصناف سنندج بازدید کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این بازدید با اشاره به نقش و جایگاه بازاریان در فراهم کردن بستر مناسب اقتصادی در استان گفت: بازاریان همواره نشان داده‌اند در هر جا به آنها نیاز بوده با خلوص نیت حضور پیدا می‌کنند.

پیمان اسراری با یادآوری مکان فعلی دفتر اصناف در خیابان امام شهرستان سنندج، این محل را مناسب حجم و نوع کار بازاریان ندانست.

وی با تأکید بر لزوم حفظ شأن و جایگاه بالای اصناف در جامعه، تصریح کرد: علاوه بر این محل فعلی استقرار دفتر اصناف، خود موجب ایجاد ترافیک و مشکلاتی برای شهروندان در این محل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان افزود: محلی که قرار است برای فعالیت اصناف تحت عنوان سایت اصناف ساخته شود در 5 یا 6 طبقه احداث خواهد شد.

اسراری با بیان اینکه احداث ساختمان اصناف در محل سایت اداری شهرستان سنندج، خدمات‌رسانی و انجام امورات بازاریان را بهبود خواهد بخشید گفت: به این ترتیب تمام اتحادیه‌ها و اصناف در این مکان گردهم می‌آیند.

وی با اشاره به لزوم همکاری شهرداری در احداث این ساختمان گفت: مشکلی که بر سر راه این قضیه وجود دارد، جواز ساخت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خواستار اتخاذ تمهیدات مناسب و هماهنگی بیشتر شهرداری به منظور در نظر گرفتن عوارض مناسب در ایجاد این ساختمان شد.

اسراری افزود: به طور قطع احداث ساختمان اتاق اصناف و تمرکز تمامی اتحادیه‌ها و اصناف در این مکان رونق فعالیت‌های بازار را به دنبال خواهد داشت.

مجامع صنفی با یکدیگر ادغام می‌شوند

رئیس مجمع صنفی تولیدی، توزیعی و خدمات فنی شهرستان سنندج نیز در جریان این بازدید بر آمادگی اصناف و بازاریان به منظور حضور قوی‌تر در مجموعه اقتصاد استان تأکید کرد.

فرهاد عزت‌پور با بیان اینکه همواره اصناف در اجرای تکالیف و دیون خود پیشقدم بوده‌اند، گفت: ما 25 هزار واحد صنفی را مکلف به پرداخت عوارض می‌کنیم.

وی با اشاره به احداث ساختمان اتاق اصناف در محل سایت اداری شهرستان سنندج گفت: قرار است با ایجاد این مکان دو مجمع صنفی مستقر در شهر با یکدیگر ادغام شوند.

رئیس مجمع صنفی تولیدی، توزیعی و خدمات فنی شهرستان سنندج افزود: با این کار تمام 33 اتحادیه‌ای که زیر نظر این دو مجمع فعالیت می‌کنند در این ساختمان مستقر خواهند شد.

عزت‌پور در پایان خواستار همکاری شهرداری سنندج برای احداث این ساختمان شد و افزود: در صورت تحقق این قضیه روان‌سازی امورات بازاریان صورت خواهد گرفت.

قرار است با رفع موانع عملیات اجرایی ساختمان متعلق به اصناف با عنوان اتاق اصناف در زمینی واقع در محل سایت اداری شهرستان سنندج در خیابان جهاد کشاورزی در ابتدای شهرک اندیشه سنندج آغاز شود.

انتهای پیام/79012/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول