اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تشریح کرد

رشد پایدار اقتصادی منوط به وجود زیرساخت مناسب در بخش اصناف است

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: رشد پایدار اقتصادی منوط به وجود زیرساخت مناسب در بخش اصناف است.

رشد پایدار اقتصادی منوط به وجود زیرساخت مناسب در بخش اصناف است

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، در ادامه پرداختن به سلسله قابلیت‌ها و مشکلات موجود در سر راه اصناف به 2 محور دیگر از برنامه توسعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: رشد مستمر و پایدار اقتصادی یکی از محورهایی است که در این راستا مورد توجه است و باید ظرفیت‌ها و تنگناها در این ارتباط به صورت دقیق رصد شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: بخشی از قابلیت‌های این محور به کاربردی بودن فعالیت‌های این حوزه مرتبط است و همچنین برخورداری از محیط واقعی برای انتقال تجارب فنی و حرفه‌ای لازم است.

خلیقی برخورداری از فضای کسب و کار و وجود زیرساخت‌های کارگاهی برای فعالیت تولیدی صنفی را از دیگر مزیت‌های این محور عنوان کرد و افزود: مجموع این عوامل می‌تواند رشد پایدار را رقم بزند.

وی فرسودگی ماشین‌آلات، کمبود سرمایه‌گذاری در بخش اصناف در مقایسه با صنایع و محدودیت نیروی انسانی تحصیل‌کرده در بخش اصناف را از تنگناهای موجود در این رابطه عنوان کرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، ناکارآمدی سیستم بانکی در حمایت از صنوف و ضعف حمایت موسسات بیمه‌ای از واحدهای صنفی را از دیگر تنگناهای موجود در این زمینه عنوان کرد.

خلیقی توسعه مبتنی بر دانایی را دیگر محور برنامه توسعه در بخش اصناف ذکر کرد و گفت: وجود نیروی انسانی آماده برای آموزش یکی از قابلیت‌هایی است که در این محور قابل تعریف خواهد بود.

وی گستردگی حوزه و امکان جذب نیروی تحصیل‌کرده، پایین بودن هزینه‌های آموزش به دلیل وجود رابطه استاد شاگردی و برخورداری تشکل‌های صنفی از امکانات فیزیکی برای توسعه فرآیندهای آموزشی را دیگر مزیت‌های بخش اصناف در محور توسعه مبتنی بر دانایی دانست.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برخی از تنگناهای بخش اصناف در این محور را پایین بودن سطح دانش تخصصی در این بخش ذکر کرد و افزود: فقدان برنامه تحقیق و توسعه در اصناف از دیگر تنگناهای آزاردهنده خواهد بود.

خلیقی نبود نظام مستندسازی فعالیت‌های اقتصادی، فقدان فن‌آوری پیشرفته، کمبود نیروی انسانی متخصص و مقاومت در برابر جذب نیروی تحصیل‌کرده دانشگاهی را از دیگر تنگناهای موجود در این راستا عنوان کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی بخش اصناف از رشد مستمر و پایدار اقتصادی و توسعه مبتنی بر دانایی فراهم شود.

انتهای پیام/79012/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول