اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

اصناف متخلف حق نامزدی در انتخابات اتحادیه‌ها را ندارند

فرماندار قروه گفت: سلامت بازار در گرو وجود اتحادیه‌های سالم است و از این رو اصنافی که مرتکب تخلفات صنفی شده باشند حق عضویت در نامزدی انتخابات اتحادیه‌ها را ندارند.

اصناف متخلف حق نامزدی در انتخابات اتحادیه‌ها را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ‌شب گذشته در نشست ستاد تنظیم بازار این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد،‌ گفت: هر یک از اصناف و بازاریانی که دارای تخلفاتی هرچند کوچک در زمینه گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار و یا انواع دیگر تخلفات صنفی باشند، صلاحیت قرارگیری در راس امور صنفی را ندارند.

وی با اشاره به اینکه سلامت بازار در گرو انتخاب افرادی سالم و به دور از حاشیه‌های صنفی است، تصریح کرد: در صورت انتخاب افراد مسئله‌دار به عنوان اعضای اتحادیه‌های صنفی، انتخابات مجمع امور صنفی ابطال خواهد شد.

فرماندار قروه در ادامه با تاکید بر لزوم برخورد جدی با واحدهای صنفی متخلف گفت: این برخوردها باید چند جانبه باشد و تنها به اعمال جریمه مالی از سوی تعزیرات حکومتی اکتفا نشود.

وی بازدارندگی جریمه‌ها را در کنار اعمال سایر برخوردهای قانونی از جمله نصب بنر تخلفاتی بر سر درب واحدهای صنفی موثر دانست و افزود: کم‌فروشی و اختلاف قیمت 2 معضل اصلی در بازار شهرستان است که باید به صورت جدی کنترل و نهایت برخورد با متخلفان انجام گیرد.

شیخی‌زاده با انتقاد از ضعف در برخوردها خاطرنشان کرد: چهار بازرس از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت در سطح شهرستان فعالیت دارند که باید نظارت و حضور آنان در سطح بازار ملموس‌تر شود.

وی از فعال‌سازی شورای آرد و نان به منظور ساماندهی و کنترل و نظارت بر عرضه و تهیه و توزیع نان در شهرستان خبر داد و گفت: این نظارت‌ها از اوایل امسال در شهرستان وجود داشته که با راه‌اندازی شورای آرد و نان، فعالیت آن سازماندهی خواهد شد.

به گفته این مسئول، بهار امسال 10 هزار کیسه آرد از کارخانه تولید آرد این شهرستان کشف شد که در اوج نیاز بازار به این ماده خوراکی، به بازار مصرف عرضه نشده بود.

وی در پایان، واحدهای بدون پروانه کسب را یکی دیگر از تخلفات صنفی موجود در شهرستان اعلام کرد و اظهار داشت: برخورد با این واحدها و پلمپ آن‌ها باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/79009/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول