اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

جامعه اصناف در خلق حماسه اقتصادی نقش بی‌بدیلی دارند

استاندار اردبیل گفت: اصناف و بازاریان در خلق حماسه اقتصادی نقش بی‌بدیل و پیشتازی دارند که باید این ظرفیت را قدر دانست.

جامعه اصناف در خلق حماسه اقتصادی نقش بی‌بدیلی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در نشست با اصناف و بازاریان اردبیل با بیان اینکه اصناف و بازاریان با حمایت از انقلاب و امام راحل یکی از بستر‌سازان پیروزی انقلاب و اعتلای آن بوده است، اظهار داشت: حضور جامعه اصناف و بازاریان در همه عرصه‌ها مثمر ثمر بوده و قطعاً نمی‌توان فعالیت‌های این جامعه را در شکل‌گیری نظام و حمایت‌های بعدی از آن را نادیده گرفت.

وی وحدت و یکدلی بازاریان و مردم را اصلی‌ترین سرمایه برای رشد و شکوفایی منطقه دانست و افزود: جامعه اصناف و بازاریان با اعلام حمایت و اقدام‌های به موقع تلاش‌های فراوانی در جهت خنثی کردن توطئه‌های مستکبران علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و با تدبیر به موقع در مواقع اجرایی، مانع از تحقق سیاست‌های شیطانی غرب برای به هم ریختن وضعیت بازار شده است.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: بازاریان در کمک به تسریع روند رشد و توسعه استان و سایر فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی تاثیر‌گذار بوده و همکاری و مشارکت مطلوبی با مسئولان استانی در راستای پیشرفت و رفع مشکلات استان داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست جامعه اصناف و بازاریان هم با تبریک انتصاب مجید خدابخش به عنوان استاندار اردبیل از روند کاری این جامعه گزارش دادند.

ریسک سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در استان باید به حداقل برسد

خدابخش همچنین در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گفت: برای ایجاد انگیزه بالا در فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در استان، ریسک سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی باید به حداقل ممکن برسد.

این مسئول یادآور شد: برای ایجاد علاقه در سرمایه‌گذاران خارجی و تضمین سرمایه‌گذاری آنان، کشورهای مختلف شیوه‌های گوناگونی را اعمال می‌کنند که در کشور ما نیز یکی از معاونت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی، این مهم را عهده‌دار است و با استفاده مطلوب از این مسیر قانونی می‌توان سرمایه‌گذاران ذی‌صلاح خارجی را برای حضور کاری در اردبیل سوق داد.

استاندار اردبیل با تاکید بر این که قبل از آغاز مراحل اجرایی طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، باید نیازسنجی‌ها و مطالعات لازم از جمله درباره تامین مواد اولیه و وجود بازار فروش انجام گیرد، خاطرنشان کرد: دولت با عزمی جزم برای حمایت از فعالیت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد وارد میدان شده و فعالان این عرصه با استفاده صحیح از فرصت کم نظیر پیش آمده می‌توانند سهمی در راستای تحقق حماسه اقتصادی داشته باشند.

خدابخش با اعلام اینکه در اغلب سفرهای کاری به مرکز کشور، مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری در استان را شخصا پیگیری می‌کنم، ادامه داد: برای نیل به توفیقات قابل قبول در این حوزه هم مدیران اجرایی و هم سرمایه‌گذاران باید مدیریت زمان را نیز مد‌نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی اطلاع‌رسانی‌ها از وضعیت آب و هوایی استان به گونه‌ای رفتار می‌شود که تصویر نامناسبی از اردبیل در اذهان برخی از سرمایه‌گذاران ملی ایجاد می‌شود، گفت: استفاده از رویه صحیح در این باره، جلوگیری از هرگونه تنگ نظری‌های احتمالی، حذف برخی مقررات زاید و مواردی از این قبیل یقینا موجب ایجاد گشایش در کارها می‌شود.

در این جلسه رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان نیز با ارائه گزارشی گفت: تشکیل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان‌ها بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و بنا به اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جلسه هیئت وزیران تصویب شده است.

هاشم مظفری افزود: در این راستا سازمان امور اقتصادی و دارایی استان از نیمه دوم اردیبهشت امسال با هدف ایجاد پنجره‌ای واحد، محلی را با امکانات لازم برای استقرار نمایندگان دائمی دستگاه‌های عضو مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است.

انتهای پیام/62004/ر/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول