اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد

روایتی از فتنه 88

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران 9 دی را غدیر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم در این روز با ولایت فقیه تجدید بیعت و دشمن را ناامید کردند.

روایتی از فتنه 88

حمیدرضا مقدم‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه فتنه 88 نخستین فتنه در نظام جمهوری اسلامی محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: این فتنه با توجه به ابعاد و گستردگی آن در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود.

وی به انتخابات بی‌نظیر ریاست جمهوری در سال 88 اشاره و اضافه کرد: مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات موجب الگو و نمونه شدن ایران در جهان کنونی می‌شد که برای دشمن غیر قابل تحمل بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رقابت سنگین و بی‌حاشیه موجود در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم تصریح کرد: این پدیده در نوع خود جالب و عین دموکراسی قوی و نمادین در جهان کنونی محسوب می‌شد و این مسئله برای دشمن سنگین و غیر قابل گذشت بود.

این مسئول به دشمنی‌های بعد از انقلاب با نظام جمهوری اسلامی اشاره و تاکید کرد: تحمیل جنگ از طریق تحریک دیوانه‌ای به نام صدام، تحریک قومیت و قبیله‌گرایی، تحریم‌های اقتصادی از جمله دشمنی‌های استکبار جهانی طی سه دهه گذشته استکبار با نظام جمهوری اسلامی بوده است.

مقدم‌فر انقلاب مخملی را آخرین ورژن توطئه استکبار جهانی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد و گفت: این تکنیک در چند کشور از جمله فروپاشی شوروی سابق جواب داده و حکومت‌هایی همچون گرجستان را هم عوض کرده است.

وی به دستورالعمل تدوین شده موجود در مورد انقلاب مخملی اشاره و تاکید کرد: انتخابات یکی از زمینه‌های انقلاب یا همان کودتای مخملین محسوب می‌شود که تئوریسین‌ها آن را مدّنظر قرار داده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زیر سئوال بردن برگزارکنندگان انتخابات و کشتن یا کشته‌سازی را از بندهای موجود در انقلاب‌های مخملی دانست و افزود: انتخابات دهم ریاست جمهوری و شور و شوق و حواشی موجود در آن زمینه را برای طراحان فتنه فراهم کرد.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان با مشاهده آسیب‌ها و ترک‌های موجود در بدنه نظام اقدام به طراحی فتنه 88 کردند، ادامه داد: ناراحتی شکست‌خوردگان انتخابات گذشته افراد متعلق به نظام که از فرزندان انقلاب محسوب می‌شوند از ترک‌های موجود در نظام بود که دشمنان داخلی و خارجی را به طراحی فتنه امیدوار کرد.

مقدم‌فر فتنه را در تعابیر دینی اسلام غبار آلودگی اوضاع برشمرد و ابراز داشت: با دشوار شدن تشخیص دوست و دشمن فتنه شکل گرفته و به زعم دشمن کلاه سر مردم گذاشته می‌شود.

وی رسانه را ابزار دست فتنه‌گران در سال 88 دانست و ادامه داد: عناصر فتنه با فعالیت‌های گسترده رسانه‌ای معرکه‌گردان فتنه بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فتنه 88 را یادآور جنگ احزاب صدر اسلام دانست و راه‌اندازی پیش از موعد شبکه بی.بی.سی فارسی را نمونه جنگ رسانه‌ای تمام عیار نظام سلطه با نظام جمهوری اسلامی عنوان و تصریح کرد: بی‌.بی‌.سی فارسی میدان‌دار فتنه 88 بود و فیس‌بوک و توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی هم در این عرصه فعالیت‌های قابل توجهی انجام دادند.

مقدم‌فر با بیان اینکه رسانه‌ها در فتنه 88 به عنوان بی‌سیم ارتباط عملیاتی عمل می‌کردند، ادامه داد: این نقش زمانی بارز می‌شود که آنها در آن مقطع نقش هدایت فتنه را بر عهده داشتند.

وی تاثیرگذاری در ذهن، قلب و ذهن را دلیل انتخاب رسانه‌ها به عنوان هدایت‌گر فتنه 88 اعلام و اضافه کرد: آنچه در آن سال روی داد در واقع یک جنگ رسانه‌ای بود.

*فتنه 88 بصیرت مردم را هدف قرار داده بود

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: همه هجمه‌های برنامه‌ریزی شده در فتنه 88 برای تاثیرگذاری بر بصیرت مردم بوده است.

این مسئول به اتفاقات سال 88 از جمله سخنرانی‌های مقام معظم رهبری طی هشت ماه اشاره کرد و گفت: انجام 40 سخنرانی توسط ایشان طی این مدت در طول انقلاب بی‌نظیر محسوب می‌شود.

مقدم‌فر تاکید کرد: بعد از 9 دی بود که متوجه شدیم درمان فتنه 88 بصیرت است که طی هشت ماه مقام معظم رهبری به دنبال آن بودند.

وی با اشاره به پایان فتنه 88 تصریح کرد: درست است که آن فتنه در ظاهر تمام شده ولی توطئه‌ها بر ضد نظام جمهوری اسلامی تمام‌شدنی نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به افول قدرت آمریکا و وجود مشکلات عدیده در اتحادیه اروپا تاکید کرد: با وجود بروز این مشکلات اندکی از دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی کاسته نشده است.

این مسئول 9 دی را یک اتفاق با عظمت و خارج از یک رخداد معمولی عنوان و اضافه کرد: این حادثه فقط با دو اتفاق در دوران انقلاب یعنی 15 خرداد 42 و 22 بهمن 57 قابل قیاس است.

مقدم‌فر به غرور و روح حاکم در حماسه 9 دی اشاره ابراز داشت: این غرور و روح در 15 خرداد 42 و 22 بهمن 57 هم مشاهده شد و حماسه آفرید.

*عکس‌‌العمل جانانه مردم بعد از هشت ماه

وی با بیان اینکه مردم در سال 88 هشت ماه تامل کرده و وقایع را نظاره‌گر بودند، ادامه داد: این صبر و انتظار در 9 دی سر آمده و آن حماسه را رقم زد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: مردم بعد از هشت ماه انتظار متوجه شدند که کسانی که سطل زباله و بانک آتش می‌زنند پرچم امام حسین را هم به آتش می‌کشند از این رو بود که دست به عکس‌العمل جانانه‌ای زدند.

این مسئول به وقایع کشورهای دیگر از جمله مصر اشاره و تاکید کرد: با نقش‌آفرینی ولایت فقیه نقشه دشمن برای ایجاد دو دستگی در بین مردم ایران به مانند این کشور عقیم مانده و کشور با درایت مقام معظم رهبری بعد از 9 دی آرام گرفت.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول