اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ آیت‌الله مصباح‌یزدی در همایش حماسه 9 دی:

حماسه 9 دی در تاریخ ما کم نظیر است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در تاریخ ما روزی به عظمت 9 دی کمتر دیده می‌شود به همین دلیل باید همه ابعاد و عوامل پدیدآورنده آن را به دقت مورد مطالعه قرار داد.

حماسه 9 دی در تاریخ ما کم نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی امشب در همایش حماسه 9 دی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، ایام‌الله را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یوم‌الله یعنی روزهایی که مربوط به خداوند بوده و یادآوری آنها در حقیقت یادآوری خدا محسوب می‌شود.

وی افزود: به یاد آوردن ایام‌الله موجب عبرت‌آموزی شده و در تاریخ ما روزی به عظمت 9 دی کمتر دیده می‌شود؛ روز ورود امام راحل به کشور پس از سال‌ها تبعید روز بزرگی بود و قابل توصیف نیست ولی 9 دی مسئله دیگری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روزهای مهم دیگری هم در تاریخ انقلاب اسلامی وجود دارد، عنوان داشت: با این حال 9 دی ویژگی‌هایی دارد که در سایر روزها نبوده و این روز در حقیقت مایه برکات و عامل دفع کننده بلاهای فراوانی بوده است.

وی ادامه داد: اهمیت 9 دی از آن روست که بیش از 10 سال دشمنان نقشه کشیده بودند که نظام اسلامی را از بیخ و بن براندازند و توطئه‌های آنها هم بسیار پیچیده و عمیق بود و برخی آگاهانه یا ناآگاهانه در راستای آنها حرکت می‌کردند.

مصباح یزدی با اشاره به فراهم شدن برخی زمینه‌ها در سال 88 برای اجرای نقشه‌های استکبار جهانی خاطرنشان کرد: حوادث عجیب و غیرمنتظره‌ای پس از اعلام نتایج انتخابات رخ داد که البته بودجه آنها از مدت‌ها پیش مشخص و طراحی‌ها انجام شده بود و دشمنان می‌خواستند پس از تجربه 18 تیر 78، نقشه کاملی برای براندازی نظام اسلامی اجرا کنند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: مردم ایران درگیر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود بودند و هیچ کس گمان نمی‌کرد به دست چنین کسانی نقشه‌ای برای براندازی نظام اسلامی در حال اجرا باشد.

وی با بیان اینکه هر گروه در سال 88 نقش خود را داشت و برای براندازی با هم متحد بودند، گفت: 9 دی سبب شد پرونده فتنه به طور کلی بسته شود.

مصباح یزدی با تاکید بر گرامیداشت حماسه 9 دی عنوان داشت: با این حال این کار کفایت نمی‌کند و لازم است درس‌های این حماسه را به دقت بشناسیم و به کار بندیم؛ نخستین درس شناخت ملت ایران است زیرا هنوز هیچ کس جز امام خمینی(ره) این مردم را به صورت کامل نشناخته است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم صبر، تقوا، ولایت‌مداری و علاقه به اسلام و تشیع را از جمله ویژگی‌های ملت ایران دانست و افزود: مردم ایران در حقیقت الگویی برای سایر جوامع بوده و به امید خدا زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) هستند بنابراین نباید توان آنها را نادیده گرفت زیرا ظرفیت‌های عظیمی در ملت ایران برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان وجود دارد.

وی با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه 88 تصریح کرد: بیش از 40 سال است که ایشان را می‌شناسم ولی اعتراف می‌کنم که هنوز همه ابعاد شخصیتی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را درک نکرده‌ایم؛ ایشان برکتی عظیم هستند که نصیب ملت ایران شده‌اند و من هر روز بیشتر معتقد می‌شوم که نظیر رهبری را در عالم نمی‌توان پیدا کرد.

مصباح یزدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در تدبیر خود برخوردی حکیمانه، مهربانانه و مدبرانه داشتند و بارها معترضان را دعوت کرد که به طور قانونی به مشکلات بپردازند و اگر هم اشتباهی کرده‌اند، بازگردند و در همه این مراحل سعه صدر داشتند ولی آنها گوش فرا ندادند و در نهایت هم تدبیر ایشان سبب برچیده شدن فتنه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر از سال‌ها پیش تسبیح به دست می‌گرفتیم و تنها به دلیل نعمت وجود ایشان خدا را شکر می‌کردیم حق شکر را به جا نیاورده‌ایم.

وی عشق به سیدالشهدا(ع) را سومین موضوعی دانست که در جریان حماسه 9 دی باید آن را مورد توجه قرار داد و گفت: علاقه به امام حسین(ع) ورای دیگر مباحث اعتقادی است و اگر مردم در مقابل هر چیز دیگری بتوانند خویشتن‌داری کنند، جسارت به ایشان را نمی‌توانند تحمل کنند.

مصباح یزدی اظهار داشت: امام خمینی(ره) بارها فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است و این همان رمزی است که در جریان حماسه 9 دی هم دیده شد.

وی افزود: باید این عشق و علاقه به اباعبدالله(ع) را قدر بدانیم و آن را به نسل‌های دیگر هم منتقل کنیم؛ بهترین میراثی که می‌توانیم برای فرزندانمان بگذاریم عشق به امام حسین (ع) است و باید به هر طریق ممکن آن را حفظ کرد.

انتهای پیام/78004/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول