اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال کاشمر خبر داد

کاهش 7.9 درصدی نرخ طلاق در کاشمر

رئیس ثبت احوال کاشمر با اشاره به ثبت 2 هزار و 938 ولادت در 9 ماهه سال‌جاری در این شهرستان گفت: آمار طلاق نیز 7.9 درصد کاهش داشته است.

کاهش 7.9 درصدی نرخ طلاق در کاشمر

رضا برکند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار داشت: در 9 ماهه سال گذشته 2 هزار و 770 مورد ولادت ثبت شده که 3.99 درصد آن یعنی 2 هزار و 737 مورد آن در مهلت قانونی ثبت شده است.

وی با بیان این که در بحث ثبت وفات‌ها نیز نسبت به 9 ماهه سال گذشته از 11 درصد افزایش برخوردار بودیم، افزود: از مجموع 584 واقعه وفات ثبت شده در 9 ماهه سال گذشته 1.95 درصد آن در مهلت قانونی کمتر از 10 روز ثبت شده و این در حالی است که از 656 مورد وفات ثبت شده از ابتدای سال 6.99 درصد آن در مهلت قانونی ثبت واقعه شده است.

رئیس ثبت احوال کاشمر با اشاره به ثبت ولادت 903 مرد و 862 زن در مناطق شهری و نیز 631 مرد و 542 زن در مناطق روستایی در 9 ماهه امسال اظهار داشت: در همین مدت 177 مرد و 124 زن در مناطق شهری و 188 مرد و 162 زن در مناطق روستایی ثبت واقعه وفات شدند.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه سال گذشته یک‌هزار و 820 مورد ازدواج ثبت شده و این رقم با 9.3 درصد کاهش منجر به ثبت یک‌هزار 751 مورد ازدواج در 9 ماهه امسال شده گفت: در بحث ثبت طلاق نیز با کاهش 7.9 درصدی روبرو بودیم به طوری که 336 مورد طلاق ثبت شده در 9 ماهه سال گذشته به 327 مورد در مدت مشابه سال‌جاری کاهش داشته است.

برکند ازدواج‌های ثبت شده شهری در 9 ماهه سال جاری را یک هزار و 23 مورد و ازدواج‌های ثبت شده روستایی را 216 مورد اعلام کرد و یادآور شد: در همین مدت 216 مورد طلاق ثبت شده شهری و 111 مورد طلاق ثبت شده روستایی داشتیم. همچنین 73 مورد طلاق‌های ثبت شده که حدود 22 درصد طلاق‌های ثبت شده در شهرستان است مربوط به افراد غیرساکن کاشمر است.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان ثبت احوال با قدمت 95 ساله به عنوان یکی از دستگاه‌های حاکمیتی متولی ثبت، ضبط و انتشار آمارهای حیاتی و صدور اسناد هویت و تابعیت افراد جامعه است خاطرنشان کرد: خوشبختانه این سازمان همگام با تغییرات رشد و توسعه‌ای در بخش‌های مختلف کشور و با بهره‌گیری از توان تجربی و تخصصی نیروهای موجود و به‌کارگیری سیستم‌های نوین تلاش‌های خوبی برای ثبت و ضبط دقیق و به موقع وقایع حیاتی انجام داده است.

رئیس ثبت احوال کاشمر تاکید کرد: در جوامع امروزی که مدیریت تکنولوژی و فن‌آوری پیشگام است، قطعا نقش اطلاعات آماری در مدیریت جامعه و برنامه‌ریزی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که در همین راستا آمار جمعیتی در صدر سایر آمارها قرار دارد.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول