اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

تولید حساس‌ترین روزی مردم به دست نانوایان/ کیفیت نان افزایش یابد

فرماندار فردوس گفت: مهم‌ترین بخش و حساس‌ترین روزی مردم به دست نانوایان تولید می‌شود.

تولید حساس‌ترین روزی مردم به دست نانوایان/ کیفیت نان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدرضا رجبی‌مقدم عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات نانوایان شهرستان فردوس اظهار کرد: با توجه به اینکه نانوایان آتش‌سوزان را با گوشت و پوست لمس می‌کنند و ساعت‌ها در کنار آتش داغ مشغول به پخت نان هستند بنابراین این افراد باید انسان‌هایی خالص و خداترس باشند.

وی افزود: در طول تاریخ انسان‌های بزرگی از قشر قصاب، نانوا، بقال و خیاط به مدارج بالایی دست یافته‌اند که شاید یک عالم و روحانی نتوانسته به آن درجه رفیع دست یابد که از آن جمله می‌توان به شیخ رجبعلی خیاط اشاره کرد که عارف بسیار بزرگی بود.

فرماندار فردوس تصریح کرد: تا قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت سوبسید آرد و نان از سوی دولت، فساد زیادی در ارتباط با آرد و نان و همچنین اختلاف قیمت آرد و نان وجود داشت، ولی با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها این مسائل تا حدود زیادی کاهش یافت.

رجبی‌مقدم با اشاره به اینکه حساس‌ترین روزی مردم توسط نانوایان تولید می‌شود، یادآور شد: از گذشته‌های دور نان از تقدس ویژه‌ی داشته است و امروز نیز نانوایان باید با تولید نان باکیفیت این تقدس را حفظ کنند و نان سالم و مطلوبی به دست مردم بدهند.

فرماندار فردوس با اشاره به توزیع ماهانه 400 تن آرد تا قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سطح این شهرستان، گفت: امروز این میزان به 250 تن کاهش یافته است که این نشان از مصرف و فروش بی‌رویه آرد در سال‌های گذشته دارد.

وی با تأکید بر افزایش کیفیت نان از سوی نانوایان، تعداد نانوایی‌های این شهرستان را بیشتر از حد نیاز دانست و افزود: مجوز صادره برای راه‌اندازی نانوایی متناسب با جمعیت شهرستان انجام نشده است.

فروش آرد سهمیه نانوایی به صورت آزاد حرام است

امام جمعه فردوس نیز فروش آرد سهمیه نانوایی به صورت آزاد و بالاتر از قیمت تمام شده برای نانوایی، را حرام دانست و تصریح کرد: انجام کار حرام عواقب بسیار بدی به همراه دارد و علاوه بر تاثیر منفی در زندگی، مانع از استجابت دعا و خیر و برکت مال نیز میِ‌شود.

حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی یادآور شد: بهترین و بافضیلت‌ترین کارها، سخت‌ترین آنهاست و به فرموده پیامبر اکرم(ص) نان را باید اکرام کرد چرا که از آسمان تا زمین و همه ماموران الهی برای رسیدن مردم به نان زحمت می‌کشند بنابراین هرکس به نان احترام کند، خداوند نیز او را احترام می‌کند.

وی گفت: اگر نان نبود ما قدرت نماز خواندن، روزه گرفتن و عبادت را نداشتیم، چراکه استحکام بدن و توانمندی انسان به نان بسته است و مهم‌ترین غذای انسان را که هیچ جایگزینی هم ندارد، نان تشکیل می‌دهد.

در این جلسه مشکلاتی نظیر قیمت بالای آرد، افزایش حق بیمه، افزایش حق‌الزحمه کارگران نانوایی‌ها، بالا بودن هزینه مصرف گاز، فروش نان محلی در مغازه‌های سطح شهر و کاهش درآمد نانوایی‌ها از سوی نانوایان مطرح شد.

انتهای پیام/69007/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول