اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:

سوخت دوم واحدهای تولیدی، صنعتی و نانوایی‌ها تأمین شده ‌است

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با هماهنگی شرکت نفت استان اردبیل سوخت مورد نیاز و ثانویه واحدهای تولیدی، صنعتی و نانوایی‌ها تأمین شده و در این زمینه مشکل خاصی در زمستان وجود ندارد.

سوخت دوم واحدهای تولیدی، صنعتی و نانوایی‌ها تأمین شده ‌است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در جلسه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت گاز در پارس‌آباد اظهار داشت: شرکت گاز آمادگی دارد تا در فصل زمستان با مراقبت‌های لازم اجازه ندهد تا برخی آسیب‌ها و نگرانی‌ها متوجه هموطنانمان به ویژه در مصرف گاز شود.

وی با اشاره به آمادگی لازم شرکت گاز استان برای خدمات‌رسانی به مشترکان گاز در فصل زمستان و تمهیدات لازم در صورت بروز شرایط اضطراری و مدیریت بر آن با در خواست همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در مواقع اضطراری، علاوه بر تأکید بر دوگانه‌‌سوز کردن واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله واحدهای خدماتی از قبیل نانوایی‌ها و مراکز عمومی، نسبت به تأمین سوخت دوم آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

خدایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 70 درصد سبد انرژی مصرفی کشور را گاز تشکیل می‌دهد از مشترکان گاز انتظار داریم برای بهره‌مند شدن بیشتر هموطنان از این نعمت الهی به این نکات توجه داشته باشند.

این مسئول خاطر نشان کرد: یکی از این نکات مدیریت مصرف و دیگری رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز است که با همکاری مردم امیدواریم مشکل افت فشار و قطعی گاز در زمستان را شاهد نباشیم.

وی تعداد مشترکان گاز در استان اردبیل را بیش از 340 هزار مشترک اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه گازرسانی به شهرها تمام شده و روستاها در دست اقدام است، این میزان بهره‌برداری هر سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: 430 آبادی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و گازرسانی به 135 روستا نیز در دست اجراست که پیش‌بینی می‌کنیم تا نیمه اول سال آینده این پروژه‌ها با اولویت مناطق سردسیر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی استان اردبیل را از جمله مناطق سبز و دارای صد درصد برخورداری ساکنان مناطق شهری از این نعمت توصیف کرده و یادآور شد: در بخش تولید گاز، شرکت ملی گاز ایران قدم‌های خوبی را در حال برداشتن است و به دلیل آن که گاز انرژی پاک، ایمن و کم هزینه است بیشتر هموطنان راغب به استفاده از آن هستند.

خدایی در پیش بودن زمستان و فصل سرما را یادآور شد و ادامه داد: با درایت و همکاری مردم ولایی استان و همچنین همیاری و همدلی یکایک دستگاه‌های اجرایی امیدواریم بتوانیم در اصلاح الگوی مصرف و همچنین مصرف بهینه سوخت کوشاتر عمل کنیم تا نسل‌های آینده نیز از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

صدور 260 مجوز ایمنی برای انجام کارهای گرم و سرد و هات تپ

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از صدور 260 مورد مجوز ایمنی برای انجام کارهای گرم، سرد و هات تپ توسط امور HSE و پدافند غیر عامل این شرکت خبر داد.

خدایی گفت: امور HSE و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان همواره به جهت صرفه‌جویی در مصرف سوخت و همچنین ترویج و تبلیغ اصلاح الگوی مصرف اعمال شایسته‌ای را به انجام رسانده‌اند که صدور مجوز ایمنی یکی از عملکردهای مثبت آنان در این زمینه است.

وی با ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد این واحد افزود: شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی اطفای حریق، بازدید از پروژه‌های فعال در سطح استان و... از جمله اهم فعالیت‌های امور HSE و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان است.

خدایی به اقدامات این واحد در مورد کالیبراسیون دستگاه‌های گاز سنج و بو سنج اشاره کرد و اظهار داشت: بومی‌سازی تکنولوژی دستگاه‌های گاز سنج و ساخت این دستگاه‌ها در قالب طرح پژوهشی با نظارت واحد ایمنی می‌تواند کمک شایانی را در جهت پیشبرد اهداف این اداره به همراه داشته باشد.

وی برگزاری مسابقات عملیاتی و ورزشی را از دیگر اقدامات واحد HSE عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند همواره امدادگران این شرکت را آماده نگه دارد تا در مواقع لزوم بتوانند به بهترین شکل ممکن واکنش مناسب را اجرا کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان، شرکت در همایش‌ها و دوره‌های آموزشی ایمنی را از دیگر برنامه‌های مهم این واحد توصیف کرد و یادآور شد: هر چقدر دانش‌ عمومی امدادگران زیاد شود و آنان بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند به همان میزان می‌توان در مواقع ضروری و غیر مترقبه موفق عمل کرد.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول