اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 عنوان کرد

فعالیت 800 واحد نانوایی بدون پروانه در آذربایجان شرقی

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت گفت: هم‌اکنون حدود 5700 واحد نانوایی درسطح استان مشغول فعالیت هستند و 800 واحد آن بدون پروانه فعالیت می‌کنند، در حالیکه بر اساس جمعیت باید حدود 3500 نانوایی در استان فعالیت می‌کرد.

فعالیت 800 واحد نانوایی بدون پروانه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، علی شامی‌نژاد صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات نان بناب سهم این شهرستان را یک هزار و 200 تن اعلام کرد و افزود: مصرف سرانه شهرستان بناب 9 کیلوگرم بود، اما از ماه قبل بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها این مصرف سرانه به 5.7 کیلوگرم کاهش یافته است.

وی افزود: هم‌اکنون هیچ کمبود و مشکل خاصی از بابت آرد در شهرستان بناب احساس نمی‌شود و تنها مشکل، عدم آشنایی نانوایان با مسائل پخت و پز است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 سپس از خرید 200 هزار تن گندم از کشاورزان منطقه خبر داد و افزود: برای هر یک هزار و 600 نفر جمعیت استان باید یک نانوایی وجود داشته باشد که هم‌اکنون حدود 5 هزار و 700 واحد نانوایی درسطح استان مشغول فعالیت هستند و 800 واحد آن بدون پروانه فعالیت می‌کنند، در حالیکه بر اساس جمعیت باید حدود 3 هزار و 500 نانوایی در استان فعالیت می‌کرد.

شامی‌نژاد با انتقاد از عدم فعال بودن کارگروه گندم، آرد و نان در شهرستان بناب اذعان کرد: بهسازی و نوسازی واحدهای نانوایی و همچنین آموزش نانوایان از عوامل تأثیرگذار در ارتقاء کیفیت نان است و در این برنامه برای شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌شرقی با عقد قرارداد و پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون ریال با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تلاش‌هایی را برای آموزش نانوایان انجام داده است.

وی ادامه داد: با تعلیق برخی نانوایان متخلف و دادن آموزش‌های لازم سرانه 5.7 کیلوگرمی جوابگوی نیاز شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول