اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داوران قزوینی با آخرین تغییرات قوانین داوری کاراته دنیا آشنا شدند

داوران کاراته استان با حضور در کلاس‌های آموزشی با آخرین تغییرات قوانین کاراته داوری آشنا شدند.

داوران قزوینی با آخرین تغییرات قوانین داوری کاراته دنیا آشنا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با حضور جمعی از داوران منتخب لیگ‌ها و مسابقات کاراته استان قزوین دوره بازآموزی و تدریس آخرین مقررات قضاوت مسابقات کاتا و کومیته از سوی حمیدرضا داوری در سالن خانه کاراته استان به پایان رسید.

در این دوره داوران منتخب استان با چگونگی و تغییرات موجود در قضاوت مسابقات قهرمانی کاراته آسیا که اخیرا در کشور امارات برگزار شد، آشنایی بیشتری پیدا کردند تا برای قضاوت در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ‌های استانی مشکلی نداشته باشند.

در این دوره کلاس آموزشی برخی از قهرمانان و اعضای تیم‌های کاراته استان نیز با مجوز هیئت کاراته استان حضور پیدا کردند و آنان هم با آخرین قوانین داوری روز دنیا آشنا شدند.

بدون شک اقدام ارزشمند هیئت کاراته استان قزوین نمی‌تواند از چشمان مسئولان و ورزشکاران به ویژه ورزشکاران و داوران کاراته قزوینی دور بماند، زیرا آموزش آخرین مقررات تغییرات داوری دنیا با فاصله فقط 10 تا 15 روز از برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی آسیا نشان می‌دهد که این هیئت ورزشی از قبل با برنامه‌ریزی مناسب در صدد این بوده است که دانش فنی داوران کاراته استان را با آخرین تغییرات قوانین روز دنیا آشنایی بیشتری پیدا کند.

به طور حتم یکی از اساسی‌ترین عوامل موفقیت قهرمانان کاراته استان در مسابقات تسلط کامل بر مقررات بوده که البته هیئت کاراته استان قزوین با عنایت به این امر مهم همواره در راستای بروز دانش و استعداد داوران، مربیان و قهرمانان خود اهتمام لازم را به‌ کار برده است.

برگزاری کلاس‌های آموزشی بازآموزی مقررات داوری و آشنایی داوران کاراته استان با انجام آخرین تغییرات داوری در سطح جهان از سوی هیئت کاراته استان از آنجا ارزشمند است که برگزاری این کلاس‌ها در گذشته‌های نه چندان دور در اختیار افرادی خاص و مستلزم صرف هزینه‌های گزاف در تهران و یا معدود به شهرهای بزرگ کشور بود که این کلاس‌ها برای نخستین بار پس از حضور موفق داور کاراته استان در جریان مسابقات قهرمانی آسیا به صورت رایگان به مدرسی حمیدرضا داوری و با حضور بیش از 70 داور استان در خانه کاراته قزوین برگزار شد.

اما بدون شک نام و نقش حمیدرضا داوری، داور قزوینی که برای نخستین بار در تاریخ جامعه کاراته استان موفق شد در رویداد مهم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا بر روی تاتامی قضاوت کند و افتخاری بزرگ برای خود و جامعه ورزشی استان به ارمغان آورد، در برگزاری و هماهنگی این کلاس آموزشی بیشتر از همه به چشم می‌آید.

داوری ماه گذشته در حالی با تصمیم و تشخیص مسئولان کنفدراسیون کاراته آسیا به روی تاتامی مسابقات کاراته قهرمانی آسیا رفت که این برای نخستین بار در تاریخ داوری کاراته استان بود که یک داور قزوینی توانست دیدارهای کاراته‌کاهای برتر قاره کهن آسیا را قضاوت کند.

وی که سمت دبیر هیئت کاراته استان قزوین را هم بر عهده دارد، در سال‌های گذشته موفق شده بود مدرک بین‌المللی داوری خود را هم در کشور مالزی به دست آورد تا عنوان نخستین داور بین‌المللی تاریخ جامعه کاراته استان را هم به یدک بکشد.

این داور قزوینی در جریان برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی آسیا دیدارهای رده‌سنی بزرگسالان و جوانان به ویژه دیدار نیمه‌نهایی وزن منهای 60 کیلوگرم رده‌سنی جوانان را قضاوت کرد.

بدون شک حضور و قضاوت این داور استان در جریان مسابقات کاراته قهرمانی آسیا نشان از هوش، ذکاوت، تلاش و پشتکار این داور قزوینی دارد و نشان می‌دهد که این داور در ادامه راه پرفراز و نشیب خود می‌تواند به عناوین پرافتخار دیگری از جمله قضاوت در جریان مسابقات کاراته قهرمانی جهان نیز نایل شود، اتفاقی که با توجه به انگیزه بالا و اعتماد به نفس مثال‌‌زدنی این داور استان دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/77004/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول