اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش کومیته

کاراته‌کاهای قمی در کاپ ایران زمین به روی تاتامی می‌روند

کاراته‌کاهای قمی دی ماه امسال در تلاش برای کسب مدال‌های رنگارنگ مسابقات بین‌المللی کاراته کاپ ایران زمین مقابل حریفان خود به روی تاتامی می‌روند.

کاراته‌کاهای قمی در کاپ ایران زمین به روی تاتامی می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از اینکه هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته‌کاپ ایران زمین سال قبل با حضور کاراته‌کاهای مختلف داخلی و خارجی به میزبانی فدراسیون کاراته کشورمان و با شرکت چهره‌های مطرح این رشته پرطرفدار ورزشی برای کاراته قم یک نشان طلا به همراه داشت، حالا نهمین دوره این پیکارها در راه بوده و کاراته قم آماده کسب افتخار از این پیکارها است.

سال گذشته در این مسابقات کاراته‌کاهای مطرحی از کشورهای گرجستان، کره جنوبی، افغانستان، پاکستان، عراق و تیم‌هایی متشکل از برترین‌های اوزان مختلف کشورمان با یکدیگر به رقابت پرداختند و طی آن کاراته‌کای اعزامی استان قم به این رقابت‌ها در جدال با رقبای خود در بخش آزاد موفقیت‌آمیز عمل کرد و به مقام قهرمانی و نشان خوش رنگ طلا دست یافت.

این کاراته‌کای ارزنده سیدمحسن میرقیصری قهرمان سال‌های اخیر کاراته استان قم و کشورمان در میادین مهم برون مرزی اعم از پیکارهای بین‌المللی و سبکی جهانی این رشته ورزشی است که در این مسابقات نیز موفق به کسب عنوان نخست و مدال طلا شد.

این کاراته‌کای عنوان‌دار که پیش از این نیز سابقه کسب عنوان و مدال از مسابقات ششمین و هفتمین دوره بین‌المللی کاراته ایران زمین را داشت، در وزن منفی 75 کیلوگرم حریفان خود را با شایستگی پشت سر گذاشت و با کسب مقام قهرمانی به مدال طلا نائل شد.

حالا زمان زیادی به پیکارهای نهمین دوره کاپ بین‌المللی کاراته ایران‌زمین باقی نمانده و بر همین اساس نشست مشترک مسئولان فدراسیون کاراته و تربیت بدنی دانشگاه آزاد برگزار و بدین ترتیب مکان و زمان برگزاری نهمین دوره کاپ ایران زمین مشخص شد.

بر این اساس مسابقات بخش مردان روز چهارم دی ماه در خانه تکواندو و پیکارهای بخش بانوان نیز همین روز در سالن شهید کبکانیان انجام خواهد شد، ضمن اینکه سمینار فنی هیتوشی کاسویا نیز سوم دی ماه در بخش آقایان و به میزبانی مرکز آموزش فدراسیون کاراته انجام می‌شود.

همچنین مقرر شد به دلیل اینکه ریاست فدراسیون آسیایی شوتوکان برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، در جریان نهمین دوره جام ایران‌زمین، نشستی بین علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و محمد دادگان معاونت ورزش دانشگاه با حضور هیتوشی کاسویا رئیس کمیته فنی و بنیانگذار جهانی شوتوکان برگزار شود.

در پایان این جلسه، پهلوان مساعدت خود را برای اعزام تیم دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان قهرمان فصل گذشته سوپر لیگ کاراته باشگاه‌های کشور به نخستین دوره جام باشگاه‌های آسیا که اسفند ماه در کویت برگزار می‌شود، اعلام کرد.

انتهای پیام/2258/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول