اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

باید بستر گرامیداشت 9 دی را فراهم کرد

امام جمعه کرمان گفت: در دین اسلام همواره به مشورت و تبادل‌نظر به ویژه در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاکید شده است و با برنامه‌ریزی‌ و هم‌فکری‌های لازم می‌توان بستر گرامیداشت مناسبت‌هایی مانند 9 دی را فراهم کرد.

باید بستر گرامیداشت 9 دی را فراهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدبحیی جعفری پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت 9 دی در استان کرمان با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم‌های گرامیداشت در مناسبت‌های مختلف اظهار داشت: با هیچ زبانی نمی‌توان از افرادی که همیشه به موقع در صحنه‌های اسلام و نظام ادای تکلیف می‌کنند، قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: در دین اسلام همواره به مشورت و تبادل‌نظر به ویژه در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاکید شده است و با برنامه‌ریزی‌ و هم‌فکری‌های لازم می‌توان بستر گرامیداشت مناسبت‌هایی مانند 9 دی را فراهم کرد.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا طرفدار دارد، گفت: با نعمت ولایت فقیه و تبعیت از ایشان در مقابل نقشه‌های غیرعاقلانه استکبار و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنیم، زیرا این نعمت مهمترین، کارسازترین و قوی‌ترین رکن انسجام و وحدت در جامعه است. دشمن همیشه دشمنی و تهدید می‌کند و با نعمت ولایت پیروزی قطعی از ما می‌شود که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی توطئه‌ها را خنثی می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان اسلام با نقشه‌های شوم در تمام زمینه‌ها قصد براندازی این نظام را داشتند، گفت: جریان باطل و کفر همیشه در مقابل حق ایستادگی می‌کند، اما به موفقیت دست نمی‌یابد.

وی ادامه داد: امروزه اکثر کشورهای اسلامی به جای اتحاد بر ارزش‌‌های دینی و حمایت از کشورهای مسلمان مزدور آمریکا شدند و آمریکا اهداف خود را در این کشورها پیگیری و برآورده می‌کند.

جعفری تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران را بی‌نتیجه خواند و عنوان کرد: اوباما تاکید می‌‌کند که تمام گزینه‌ها روی میز است و با این حال مذاکرات را ترجیح می‌دهد، اما نتیجه حضور و دخالت‌های آمریکا در افغانستان و عراق به جز کشته شدن نیروهای آنها و تنفر ملت‌های دنیا چه منفعت و نتیجه مثبتی را در پی داشت.

وی افزود: آمریکا به‌خوبی دریافته است که قدرت ایران مانند افغانستان و عراق نیست، دشمنان پروژه ایران هراسی را در دستور کار خود قرار دادند و با تبلیغات گسترده علیه اسلام انسان‌های کم‌عقل را در تاثیر حرف‌های نادرست خود قرار می‌دهند.

امام جمعه کرمان ابراز داشت: اما با تمام این دسیسه‌ها و کارشکنی‌ها باز هم جمهوری اسلامی ایران در دنیا سرافراز است و طرفداران خود را دارد. سرمایه‌ جمهوری اسلامی ایران معنویت است که با حرکت در مسیر امام حسین (ع) و بهره‌گیری از پیام قیام ایشان در مقابل تمام توطئه‌های جوامع ضد اسلامی و استکبار ایستادگی و نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند.

جعفری بیان داشت: باید با استفاده از ظرفیت روحانیت در جامعه و بهره‌مندی از جامعه شیعی به انجام تکالیف دینی و شرعی خود در مناسبت‌های مختلف بپردازیم و همیشه در صحنه‌های دینی حاضر باشیم.

انتهای پیام/80028/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول