اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

بساط فتنه‌گران در 9 دی برچیده شد

امام جمعه موقت شهر آبیک گفت: ملت ولایی نظام اسلامی با ذکر نام امام حسین(ع) و خلق حماسه 9 دی، بساط فتنه‌گران را برچیدند.

بساط فتنه‌گران در 9 دی برچیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر(عج) این شهر با اشاره به دیدار اخیر مشکوک و مخفیانه هیئت پارلمانی اروپا با برخی از سران فتنه اظهار داشت: این دیدار بیانگر این است که آبشخور فتنه کجا بوده و از کجا نشأت گرفته است.

وی افزود: متأسفانه برخی در تلاش و صدد هستند که سران فتنه را روی صحنه آورند که مطلوب است ملت ایران هوشیار و بیدار باشد.

خطیب موقت جمعه شهر آبیک ادامه داد: فتنه‌گران و ایادی آنان باید بدانند که اگر بخواهند در جامعه اسلامی کوچک‌ترین تحرکی از خود نشان دهند ملت ایران دوباره به میدان آمده و رسوایشان می‌کند.

رمضانی خاطر نشان کرد: فتنه‌گران پنج سال پیش با فتنه‌گری، حیثیت نظام را زیر سئوال بردند و به منافع عمومی ضربه زدند و از لطمه وارد کردن به جان انسان‌های شریف کم نگذاشتند.

وی بیان کرد: ملت ایران زنده و بیدار است و با هوشیاری تمام، توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنانش را نقش بر آب کرده و آنان را سر جای خود می‌نشاند.

* چراغ حماسه 9 دی روشن نگه داشته شود

امام جمعه موقت شهر آبیک 9 دی‌ماه را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بیان کرد و افزود: حماسه 9 دی که از سوی مردم فهیم و دیندار ایران اسلامی خلق شد، باید زنده نگه داشته شود و چراغ نورانی‌اش برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی روشن بماند.

رمضانی ادامه داد: مردم و مسئولان باید با بصیرت کامل در احیای فرهنگ 9 دی بکوشند.

وی با اشاره به برگزاری طرح تقلید مرجع‌شناسی بین دانش‌آموزان دختر مقطع سوم ابتدایی و دانش‌آموزان پسر مقطع سوم راهنمایی اذعان داشت: سعادت دنیا و آخرت انسان در گرو تقلید و انجام  امور و احکام دینی است.

خطیب موقت جمعه شهر آبیک با تأکید بر اینکه خانواده‌ها باید نسبت به سوق دادن فرزندان خود به سمت مسائل دینی گام‌های مؤثری بردارند، ابراز داشت: خانواده‌ها نباید به مسائل دینی، شرعی و احکام دینی فرزندانشان بی‌تفاوت باشند بلکه باید با هدایت دانش‌آموزان به سمت مسائل دینی و احکام اسلامی، سرنوشت خوبی را برای دنیا و آخرتشان رقم بزنند.

رمضانی گفت: خانواده‌ها، فرهنگیان و مسئولان باید در احیای فرهنگ تقلید از مرجع جامع‌الشرایط در بین نوجوانان و جوانان گام بردارند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرارسیدن شب یلدا گفت: این شب طولانی‌ترین و بلندترین شب سال است که انسان باید از لحظات و ساعاتش برای معرفت پروردگار بهره گیرد چراکه آمد و شد شب و روز، بهترین دفتر خداشناسی محسوب می‌شود که تفکر در این پدیده الهی را ضروری‌تر می‌کند چراکه صاحبان عقل و خرد همیشه در آفرینش‌های الهی تفکر کرده و دائم‌الذکر هستند.

رمضانی تقوا را لباس سعادت‌بخش و نجات‌بخش انسان ذکر و خاطرنشان کرد: عبادت سه مرتبه دارد؛ عبادتی که با اقرار به زبان انجام می‌شود، عبادتی که با اقرار به قلب و دل صورت می‌گیرد و عبادتی که با عمل اعضا و جوارح همراه است.

وی با اشاره به روز سه‌شنبه سوم دی‌ماه آغاز هفته وقف اظهار داشت: وقف در کلام و سخنان ائمه اطهار(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که مطلوب است انسان در احیای این فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) گام بردارد.

رمضانی با اشاره به اربعین حسینی در روز دوشنبه دوم د‌ی‌ماه تصریح کرد: جابربن‌عبدالله انصاری از صحابه پیامبر اکرم(ص) نخستین زائر امام حسین(ع) بود که به همراه حضرت زینب(س) و کاروان اسارت روز اربعین بر سر مزار شریف امام حسین(ع) حاضر شد.

وی به نمازگزاران آبیکی توصیه کرد: در روز اربعین که روز زیارتی امام حسین(ع) است، زیارت‌نامه این روز را قرائت کنند.

انتهای پیام/77006/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول