اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

خانواده‌ها واکسن‌های 9 گانه را جدی بگیرند

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه واکسن‌های 9 گانه در پیشگیری از بیماری‌ها موثر است، گفت: خانواده‌ها واکسن‌های 9 گانه را جدی بگیرند.

خانواده‌ها واکسن‌های 9 گانه را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فرهنگ بابامحمودی ظهر امروز در کنفرانس علمی روش‌های تشخیص آزمایشگاهی هپاتیت B در موسسه انستیتو پاستور شمال کشور با بیان اینکه دانشمندان زندگی انسان را به لحاظ درمانی به سه دسته تقسیم می‌کنند، اظهار داشت: امروز دنیا شرایطی را تجربه می‌کند که روش‌های تشخیصی موجود است اما درمان‌ها دشوار شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ارگانیسم‌ها نسبت به درمان مقاوم‌تر شده‌اند، تصریح کرد: اگر چه بشر به سمت مراحل پیشرفته‌تر زندگی حرکت کند درمان بیماری‌ها نیز سخت‌تر می‌شود.

بابامحمودی با تاکید بر اینکه امروز دیگر مشکل انسان‌ها، بیماری‌های عفونی نیست، اظهار داشت: علت اصلی مرگ و میر شهرها، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و تصادفات به شمار می‌رود.

وی افزود: هنوز در بسیاری از کشورهای فقیر بیماری‌های عفونی عامل اصلی مرگ و میر است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در سال‌های اخیر نام موسسه انستیتو پاستور شمال کشور در درمان بیماری تب شالیزار درخشیده است، اظهار داشت: این بیماری عفونی به خوبی در مازندران کنترل شده است.

وی با بیان اینکه التهاب سلول‌های کبدی هپاتیت ایجاد می‌کند، گفت: لزوم تشخیص این بیماری‌ها در مراحل مختلف وجود دارد.

بابامحمودی با اشاره به اینکه کشورها از نظر هپاتیت به سه دسته تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: کشورهای زیر هفت درصد مبتلا به هپاتیت، دو تا هفت درصد و بیشتر از هفت درصد تقسیم می‌شوند که ایران در رده کشورهای بین دو تا هفت درصد مبتلا به هپاتیت قرار دارد.

بابامحمودی با اشاره به اینکه واکسن‌های 9 گانه در پیشگیری از بیماری‌ها موثر است، تصریح کرد: این واکسن‌ها باید توسط خانواده‌ها جدی گرفته شود.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول