اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

وحدت حوزه و دانشگاه رمز موفقیت نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی وحدت حوزه و دانشگاه را رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی دانست و بر ضرورت آن تاکید کرد.

وحدت حوزه و دانشگاه رمز موفقیت نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری ‌نجف‌آبادی صبح امروز در کلاس درس اخلاق کارکنان بازرسی استان مرکزی اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از ضروریات‌ امروز جامعه اسلامی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه، عرصه‌ای برای تبادل افکار و جریانات علمی است و امام راحل بر وحدت میان این دو مرکز علمی تاکید فراوان داشتند، تصریح کرد: تعامل و وحدت بین این دو نهاد زمینه پیشرفت علمی کشور را فراهم ساخته و کشور را در رسیدن به قله‌های رفیع علم و ایمان و تقوا یاری می‌دهد.

وی وحدت میان حوزه و دانشگاه را باعث آزاداندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی دانست و ابراز داشت: دانشجویان در دانشگاه‌ها و طلاب در حوزه‌های علمیه باید برای حفظ این وحدت بیش از پیش تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تبادل اندیشه و یافته‌های جدید علمی را از روش‌های عملی وحدت حوزه و دانشگاه ذکر کرد و افزود: در این راستا مسئولان دانشگاه و حوزه‌های علمیه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

دری نجف‌آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله محمد مفتح عنوان کرد: شهید مفتح نیز مانند دیگر شهدای فرهیخته انقلاب اسلامی از شخصیت‌هایی بود که با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی با بیان اینکه وحدت این دو نهاد علمی، باعث تولید علم و فناوری مناسب و به دنبال آن تغییر فرهنگ عمومی می‎شود،‌ بیان کرد: اگر نخبگان حوزه و دانشگاه نقش خود را به خوبی ایفا کنند و تولید علم مناسب انجام شود، فناوری مناسب تولید می‏شود و می‏توان از این فناوری در فرهنگ عمومی استفاده کرد و این همان نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود جلوگیری از فساد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها را از مهم‌ترین وظایف سازمان بازرسی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: کارکنان سازمان بازرسی نمایندگان و مدافعان حقوق مردم هستند و باید در حفظ حقوق مردم خود را موظف بدانند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی نقش موثری در مبارزه با فساد دارد، گفت: سازمان بازرسی می‌تواند با نظارت دقیق خود مانع بروز فساد اخلاقی و مالی در سطح ادارات شود.

وی تاکید کرد: کارکنان و مدیران نهادهای دولتی و خصوصی وامدار ملت هستند و باید با صداقت و درستکاری در راه حفظ این امانت به طور شبانه‌روزی تلاش کنند.

انتهای پیام/87013/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول