اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین مؤلفه در وحدت حوزه و دانشگاه است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امانتداری و مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین مؤلفه در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه‌ است.

مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین مؤلفه در وحدت حوزه و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امشب در ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه در نهاد نمایندگی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه وحدت در زمینه پاسداری و امانت داری از ارزش‌های نظام است.

وی با تشریح نقش حوزه و دانشگاه در منطقه تصریح کرد: حوزه باید بستر را برای دانشگاه فراهم کند و دانشگاه نیز با شناخت کامل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان زمینه را برای توسعه سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف فراهم کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با تاکید بر اینکه حفظ ارزش‌های اسلامی رسالت مهم مراکز علمی است، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه و رسالت مراکز علمی احیا و حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه است.

مولوی نظیر احمد سلامی بیان داشت: حوزه و دانشگاه باید شاخص‌ها و ارزش‌های اسلامی را حفظ، احیا و آنها را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی افزود: یکی از ملزومات حوزه و دانشگاه این است که فارغ‌التحصیلان حوزوی رنگ دانشگاهی و دانشگاهیان نیز رنگ حوزی داشته باشند.

رئیس منطقه 14 دانشگاه اسلامی نیز با بیان اینکه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی تقویت برنامه‌های پژوهشی است گفت: نگاه و رویکرد دانشگاه آزاد حرکت به سمت برنامه‌ها و طرح‌های پژوهشی است.

عیسی ابراهیم‌زاده اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها بسترهای توسعه و پیشرفت فراهم شده به طوریکه دانشگاه علاوه بر جنبه‌های آموزشی در زمینه‌های پژوهشی نیز بسیار موفق بوده اند.

وی به تشریح عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از انقلاب عدالت آموزشی را در تمام کشور برقرار و امکان تحصیل و ارتقای علمی را برای جوانان فراهم کرده است.

ابراهیم‌زاده بیان داشت: هم‌اکنون 10 واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی با 30 هزار دانشجو در استان در حال فعالیت است و یک سوم دانشجویان استان در دانشگاه آزاد درحال تحصیل هستند.

وی عنوان کرد: این دانشگاه علاوه بر گسترش کمی به سمت گسترش کیفی نیز پیش رفته و نگاه و رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت پژوهش است.

در این جلسه چند تن از اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های استان نیز به تشریح سخنان در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.

انتهای پیام/75005/ذ40‌‎/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول