اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد محمودآباد خبر داد

برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در محمودآباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در این شهرستان خبر داد.

برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در محمودآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حمیدرضا کوزه‌گر بعدازظهر امروز در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که به میزبانی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی برگزار شد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته در سال‌روز وحدت حوزه و دانشگاه همایش‌هایی با حضور شخصیت‌های استانی و شهرستانی برگزار می‌شد، تصریح کرد: امسال هم در نظر است این همایش، فردا باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود و از این رو ضروری است دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی در این‌باره  اهتمام داشته باشند.

کوزه‌گر 27 آذرماه را یکی از تاریخی‌ترین روزهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در واقع نزدیک نمودن دو تفکر دانشگاهی و حوزوی است که اگر به تاریخ توجه شود در قرون گذشته نیز این دو به هم نزدیک بودند.

وی بیان داشت: دانشمندانی چون ابن‌سینا، ذکریا رازی، ابوریحان بیرونی و دهها دانشمند اسلامی دیگر علاوه بر برخورداری از علوم تجربی از علوم اسلامی نیز بهره‌های کافی و ارزنده داشتند.

کوزه‌گر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید با عنایت به فرمایشات گران‌قدر برای وحدت این دو نهاد مقدس در غالب برنامه‌های مختلف از سوی شورای فرهنگ عمومی تلاش کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: همایش گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه فردا چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر در مجتمع نفت این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86013/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول