اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

بالندگی جامعه اسلامی در گرو اتحاد حوزه و دانشگاه است

امام جمعه سبزوار با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: بالندگی جامعه اسلامی در گرو اتحاد حوزه و دانشگاه است.

بالندگی جامعه اسلامی در گرو اتحاد حوزه و دانشگاه است

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو قطب متفکر جامعه هستند و پیشرفت و نشر تفکر اسلامی با وحدت حوزه و دانشگاه در جهان سرعت می‌گیرد؛ با رویکرد بالندگی و پویایی جامعه اسلامی تفکر اتحاد حوزه و دانشگاه بنیان نهاده شد.

خطیب جمعه شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: اگر این دو مرکز هر کدام در حوزه تخصصی خود حرکت کنند جامعه از لحاظ دینی و علمی توسعه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل بر حفظ وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دانشگاهیان و حوزویان باید بر اساس منویات و بیانات این بزرگواران وحدت را سرلوحه برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه و دانشگاه قرار دهند تا بتوانند نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی یادآور شد: امروز شاهد هستیم که پژوهش‌های مهمی توسط پژوهشگرانی ارائه می‌شود که با تفکر اتحاد حوزه و دانشگاه آنها را تهیه کرده و به مرحله کاربردی می‌رسانند.

امام جمعه سبزوار شهید مفتح را الگوی بارز تلاش در راه اتحاد حوزه و دانشگاه دانست و تأکید کرد: آن شهید بزرگوار در حوزه با بهره‌مندی از محضر بزرگان به درجه اجتهاد رسید و در دانشگاه هم مدرک دکترا را کسب کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید مفتح گفت: حوزه و دانشگاه دو بال پیشرفت کشور هستند و به همین دلیل سالروز شهادت این شهید عزیز روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2202/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول