اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زنجان:

موفقیت پژوهش‌ها در گرو نگاه سیستماتیک است

رئیس دانشگاه زنجان گفت: تا نگاه سیستماتیک به موضوع پژوهش صورت نگیرد، موفقیتی حاصل نمی‏‌شود.

موفقیت پژوهش‌ها در گرو نگاه سیستماتیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان اظهار داشت: پژوهش یعنی پیمودن راه‏‌هایی که قبلا پیموده نشده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مجموعه دانشگاهی ما انگیزه‏‌ای برای پژوهش ندارد و این یکی از دلایل وضعیت کنونی پژوهش است، تصریح کرد: احساس نیاز به پژوهش از بالا به پایین تزریق نمی‎‏شود.

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه طی 15 سال اخیر تقاضا برای پژوهش زیاد شده است، اضافه کرد: برخی از نیازها را نمی‏‌توان با پول نفت خریداری کرد.

این مسئول بیان داشت: سال گذشته یکی از مراکز بزرگ مالی کشور نرم‏‌افزاری را از سنگاپور خریداری می‏‌کرد که به این مرکز ندادند، در حال حاضر این نرم‏‌افزار توسط دانش‏‌آموختگان دانشگاه زنجان در حال طراحی است.

افشارچی با تاکید بر اینکه در استان زنجان در زمینه نرم‏‌افزار اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، ادامه داد: باید راهی را پیدا کرد تا بی‏‌انگیزگی در حوزه پژوهش کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی باید مسیرهای پیموده نشده بخش پژوهشی را خود به حرکت اندازد، یادآور شد: بخش خصوصی نیز در ادامه باید همکاری داشته باشد.

رئیس دانشگاه زنجان با تاکید بر اینکه تا نگاه سیستماتیک به موضوع پژوهش صورت نگیرد، موفقیتی حاصل نمی‏‌شود، ابراز داشت: همه تلاش ما برای انجام پژوهش و ارائه خروجی مناسبی از پژوهش است.

این مسئول با بیان اینکه استقلال علمی بسیار مهم است، تاکید کرد: هر کشوری در این زمینه غفلت کند قطعاً مصرف‌کننده خواهد بود.

انتهای پیام/73006/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول