اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

بسیاری از طرح‏‌های پژوهشی در کشور قابل استفاده نیست

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از طرح‏‌های پژوهشی کابردی نیست، گفت: بسیاری از طرح‏‌های پژوهشی نیز استفاده نمی‏‌شود.

بسیاری از طرح‏‌های پژوهشی در کشور قابل استفاده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری ظهر امروز در مراسم گرامی‏داشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان اظهار داشت: دستگاه‏‌های دولتی به منظور رفع مشکلات خود به پژوهش رو آورده و از قابلیت‏‌های مراکز پژوهشی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه دستگاه‏‌های اجرایی و دولت با نگاه مراکز علمی و پژوهشگران به پژوهش و کارکرد آن متفاوت است، تصریح کرد: نخستین اقدام در زمینه پژوهش ایجاد اشتراک در این نگاه‏‌ها است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه پژوهش با چالش‏‌های جدی مواجه هستیم، اضافه کرد: بسیاری از طرح‏‌های پژوهشی کابردی نیست و بسیاری از طرح‏‌های پژوهشی نیز استفاده نمی‏‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه متاسفانه از بخش قابل توجهی از پژوهش‏‌ها استفاده نمی‏‌شود، یادآور شد: در حالی که این پژوهش‏‌ها فقط در بانک‏‌های اطلاعاتی ثبت می‏‌شود.

انصاری با بیان اینکه امر پژوهش موضوعی است که طی این مدت کشور توجه ویژه‏ای به آن داشته است، ادامه داد: امروز جامعه پژوهشی کشور جوان‏‌تر شده و شاهد حضور جوانان در این عرصه‏‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه پژوهشی ما مشارکت‏‌پذیرتر شده است، بیان کرد: این امر از دستاوردهای مهم این حوزه به شمار می‏‌رود.

استاندار زنجان با بیان اینکه ضرورت پرداختن به حوزه پژوهش سبب توسعه‏‌هایی در بخش زیرساخت‏‌ها شده است، اذعان داشت: این توسعه نیز از دستاوردهای بخش پژوهش محسوب می‏‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید در استان زنجان نیز برای رفع مشکلات استان زنجان با مشارکت مراکز علمی پاسخ‏‌های روشنی پیدا کنیم، گفت: امروز مشکلات استان در حوزه صنعت، زیرساخت‏‌ها، کشاورزی و سایر بخش‏‌ها مشخص و روشن است.

شایان ذکر است، استاندار زنجان در آغاز سخنرانی خود ضمن اشاره به تاخیر خود برای حضور در مراسم، متذکر شد: حضور دیرتر مقامات در جلسات رویه خوبی نیست و این رویه را تغییر می‏‌دهیم.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول