اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد

عدم ارائه تکالیف غیرپژوهشی به دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان: آموزش جدا از پژوهش نیست و دانشگاه‌ها به جای تکالیفی که دلزدگی برای دانشجویان ایجاد می‌کند باید پروژه‌های پژوهشی را به آنها ارائه کنیم.

عدم ارائه تکالیف غیرپژوهشی به دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین رسول حسینی ظهر امروز در همایشی با عنوان «تحقیق و پژوهش» که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش باید در آموزش عجین شود چراکه پژوهش ابزار شناخت است.

وی افزود: پژوهش صرفا یک هدف نیست بلکه مهم‌ترین ابزار تولید دانش است و این مهم می‌تواند زیربنای تصمیم‌سازی شود.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: نگاه جهان‌شمولی در پژوهش بالاخص در علوم انسانی مورد قبول نیست و باید رویکردهای کیفی را در پژوهش‌ها به ویژه در حوزه تعلیم و تربیت وارد کنیم.

این مسئول با بیان اینکه پژوهش در عمل یا اقدام‌پژوهی یکی از مهم‌ترین رویکردهای کیفی است، خاطرنشان کرد: ما باید رویکردهای قیاس‌محور را عوض کنیم و به جای آن رویکرد استقرارمحور را به کار ببریم.

حسینی تصریح کرد: آموزش جدا از پژوهش نیست و ما به جای تکالیفی که دلزدگی برای دانشجویان ایجاد می‌کند باید پروژه‌های پژوهشی را به آنها ارائه کنیم.

وی با تأکید بر این مهم که اساتید باید بر کیفیت تأکید کنند و نه کمیت، عنوان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دانشگاه مهم است چون شخصیت در آنجا شکل می‌گیرد و باید در دانشگاه‌ها فرصت‌ و محیط‌های غنی یادگیری ایجاد کنیم که این مسئله جزو اهداف معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان است.

حسینی در خاتمه ضمن تأکید بر اینکه خرد جمعی میزان خطا را کاهش می‌دهد اظهار امیدواری کرد: با ایجاد فضایی مناسب برای پژوهش و تحقیق می‌‌توان به پیشرفت‌های بزرگ علمی دست یافت.

انتهای پیام/77012/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول