اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شعار «پژوهش و فناوری کلید توسعه»

جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان افتتاح شد

چهاردهمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان با شعار «پژوهش و فناوری کلید توسعه» در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت افتتاح شد.

جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه مذکور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان از 26 تا 28 آذر ماه جاری به مدت سه روز دایر است.

علی اسماعیل‌پور شعار جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان را «پژوهش و فناوری کلید توسعه» عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی جشنواره مذکور به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان واگذار شده است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی با نام «نقد و بررسی یک سبک هنری» را از برنامه‌های جانبی جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان خواند و بیان کرد: پژوهش و تحقیق سنگ زیربنای توسعه همه‌جانبه کشور است.

*اختصاص 3 درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی گیلان به پژوهش

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تشکیل ستاد هفته پژوهش در استان خبر داد و گفت: افزایش انگیزه جامعه به پژوهش و ارتقای منزلت پژوهش در هیئت‌های اداری رسالت ستاد مذکور است.

محمدرضا جلالی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در هفته پژوهش اجرا می‌شود، تصریح کرد: پژوهش موجب رسیدن به توسعه پایدار می‌شود.

وی به پژوهشگران گیلانی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: مراکز متعدد تحقیقاتی مانند موسسه تاس‌ماهیان خزر در استان وجود دارد.

جلالی با اشاره به اختصاص نیم تا سه درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به پژوهش، تصریح کرد: امسال 33 طرح از گیلان به جشنواره ملی «علم تا عمل» معرفی شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گیلان تعداد هشت طرح را ملی و 25 طرح پژوهشی را استانی عنوان کرد و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی گیلان مبلغ 322 میلیون و 800 هزار تومان برای تحقیق و پژوهش هزینه کردند.

وی با بیان اینکه مبلغ 530 میلیون و 900 هزار تومان برای تملک‌دارایی طرح‌های پژوهشی گیلان اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: مبلغ 853 میلیون و 700 هزار تومان در مجموع به پژوهش گیلان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش فارس، چهاردهمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری گیلان از امروز تا 28 آذر ماه جاری در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول