اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با جلسه هم‌اندیشی پژوهشی صورت می‌گیرد

تجلیل از 10 پژوهشگر برتر ارومیه

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: امروز در جلسه هم‌اندیشی از 10 نفر پژوهشگر برتر ارومیه به مناسبت هفته پژوهش تجلیل می‌شود.

تجلیل از 10 پژوهشگر برتر ارومیه

علیرضا طالبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه پژوهش در حقیقت تولید است، اظهار داشت: از نظر دیدگاه دین مبین اسلام علمی مفید است که در راستای رفع نیازهای جامعه و بهبود شرایط جامعه باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه‌ها موتور پیشرفت کشور بوده و در دانشگاه‌ها حوزه معاونت پژوهشی منشا تولید علم است و این منشا تولید علم توسط تحصیلات تکمیلی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری سرانجام پیدا می‌کند.

طالبی ابراز داشت: ضرورت دارد از فعالیت‌های بالقوه دانشجویان در رفع نیازهای کشور استفاده کنیم که خوشبختانه دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاه مادر استان نزدیک به 6 هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی در کارشناسی ارشد و دکتری دارد.

وی ادامه داد: نهایتا برای اینکه پایان‌نامه‌های این دانشجویان بتواند در مشکلات جامعه، استان، منطقه و کشور دخالت داشته باشد نیاز است تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و دستگاه‌های اجرایی اولویت‌های پژوهشی را در اختیار دانشگاه‌‌‌ها به ویژه دانشگاه ارومیه قرار دهند.

طالبی متذکر شد: در این صورت می‌توانیم پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان را هدفمند ، تقاضا محور و محصول محور کنیم که در این شرایط دانشجویان را با معضلات پیش‌روی کشور آشنا ساخته و نیز مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی را با متخصصان جوان آشنا کرده و اعتماد سازی انجام می‌شود تا نهایتا فارغ‌‌‌التحصیلان به راحتی جذب بازار کار شوند.

وی اعلام کرد: براساس قانون برنامه پنج ساله پنجم که از سال 90 تا 94 بوده باید 50 درصد فعالیت‌های پژوهشی اساتید دانشگاه در راستای حل مشکلات کشور باشد.

طالبی افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری 90 درصد پایان‌نامه‌ها باید در راستای حل مشکلات کشور باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاه مادر آذربایجان غربی از واحدهای صنعتی می‌خواهد اولویت‌های پژوهشی را در اختیار دانشگاه قرار داده که ما بتوانیم با عنوان پروژه‌های تحقیقاتی در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

طالبی عنوان کرد: بودجه اعتبارات دانشگاه ارومیه در سال 84 نزدیک به 270 میلیون تومان و در سال 92 نزدیک به یک میلیارد و 150 میلیون تومان بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست دانشگاه ارومیه پروژه‌های محصول محور در اولویت قرار دارد که سبب شده بودجه‌های خارج دانشگاهی که در سال 84 حدود 94 میلیون تومان بود در اواخر سال 91 حدود یک میلیارد و 650 میلیون تومان شده و این سیاست‌ها به سمت هدفمند کردن پژوهش‌های دانشگاهی است.

طالبی با بیان اینکه پژوهش سرمایه گذاری بوده و هزینه نیست، اذعان داشت: امسال از 23 نفر پژوهشگر برتر کشور یک نفر از دانشگاه ارومیه منتخب شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ارومیه اعلام کرد: امروز از ساعت 15 تا 17 در پردیس شهر دانشگاه ارومیه در سالن شهید یعقوبی جلسه هم‌اندیشی پژوهشی برگزار شده و طی این جلسه از 10 نفر پژوهشگر برتر ارومیه تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/610005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول