اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

پژوهش در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تقویت شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پژوهش در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری باید با همراهی همه کارشناسان تقویت شود.

پژوهش در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدهادی نوچه امروز در مراسم هفته پژوهش و کارگاه انتقال یافته‎های تحقیقاتی از نتایج پروژه‎های تحقیقاتی اجرا شده توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، ضمن تبریک روز پژوهش به همه پژوهشگران به خصوص آنهایی که پژوهش‌های تأثیرگذاری را در راستای خدمات بهتر منابع طبیعی به بهره‎برداران ارائه کرده‌اند، اظهار داشت: توجه به علم و پژوهش جزو مطالبات رهبری است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تولید علم و توجه جدی به مقوله پژوهش جزو مطالبات مقام معظم رهبری است و پژوهش دریچه‌ای به سوی توسعه پایدار و از ضرورت‌های تولید علم است.

نوچه افزود: با توجه به سرعت تولید علم در دنیا اگر پژوهش نکنیم، علمی تولید نمی‌شود.

وی پژوهش را امری مهم دانست و تصریح کرد: تولید موجب می‌شود تا از جوامع پیشرفته عقب نمانیم و جلوه واقعی خود را از دست ندهیم.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به آموزه‎های دینی با نقل روایتی از امام علی (ع)، «هیچ کرداری مانند پژوهش نیست» که در خصوص پژوهش و تحقیق یکی از اسناد بالادستی و تکلیف الهی است و پیشنهاد کرد: محققان و مجریان در پروژه‎های تحقیقاتی همکاری نزدیکی داشته باشند تا شکاف بین تحقیقات و اجرا به حداقل برسد.

رئیس مرکز تحقیقات منابع طبیعی سمنان نیز در مقاله خود، نقش تأثیر انواع مالچ در حفظ رطوبت خاک نهال‎های تاغ را مورد بررسی قرار داد.

نصرت‏الله حسنی ادامه داد: جوانان ایرانی با پشتکار، همت، اراده و ایمان راسخ در زمینه‌های پژوهش علمی تلاش می‌کنند تا با رسیدن به فناوری‌های علمی جدید موجب توسعه و پیشرفت این کشور در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، پزشکی و نظامی شوند.

حسنی اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که باید برای عبور از این پیچ تاریخی از ابزار علم و پژوهش استفاده کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در حوزه‌های علمی در دنیا حرف برای گفتن داریم و امروز دشمن نظام اسلامی از دانشمندان ما می‌ترسد نه از تجهیزات هسته‌ای کشور ما.

انتهای پیام/2249/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول