اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تجلیل از پژوهشگران برتر جشنواره ملی طبری در مازندران

پژوهشگران برتر جشنواره ملی طبری در مازندران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تجلیل شدند.

تجلیل از پژوهشگران برتر جشنواره ملی طبری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،این روزها بحث پژوهش در کشور داغ است و در هر گوشه و کنار این مرز و بوم پژوهش و تجلیل از پژوهشگران به گوش می‌رسد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز از این امر مستثنی نبود، ولی دو سالی است که دغدغه‌های بهداشتی درمانی مازندران در سطح فراتر از استان مطرح است.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این دو سال از پژوهشگران و کسانی که در امر پژوهش دستی بر آتش دارند نیز دعوت کردند که در حوزه‌های مختلف علمی به کمک این دانشگاه و کشور بیایند و نسبت به رفع مشکلات استان مازندران و کشور پژوهش میدانی و ملی انجام دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای همراه کردن پژوهشگران برتر کشور ابتدا این جشنواره را در سطح دانشگاه‌های قطب شمال برگزار کردند و تنها به این امر رضایت ندادند و امسال پژوهشگران سایر استان‌های کشور را نیز با خود همراه کردند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر از محمد هاشمی محقق و پژوهشگر برتر علوم پایه از دانشگاه زاهدان،آرمان زرگران محقق برتر علوم پایه و زهرا کاشی محقق برتر محور علوم بالینی و گلزاری محقق برتر دانشجویی محور علوم بالینی از دانشگاه تبریز و نیز امیر پاکپور حاجی آقا محقق برتر علوم بهداشتی قزوین و همجنین ادریس حسین زاده از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان پژوهشگران برتر این جشنواره تجلیل شدند.

 در ادامه این مراسم محسن اعرابی معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اظهار داشت: بحث پژوهش در بیشتر دانشگاه‌های معتبر دنیا در حال پیگیری است.

وی با اعلام اینکه امر پژوهش در کشورهای دارای مدارج علمی معتبر نیز به طور جدی پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: برای توسعه علمی و نیز ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی نیاز است به امر پژوهش در سطح دانشگاه‌های ما نیز گسترش پیدا کند.

این مسئول با اشاره به رشد بیماری‌های قلبی عروقی در کشور و استان مازندران گفت: پژوهشگران با ورود به این حوزه نسبت به کاهش مرگ و میر به واسطه بیماری قلبی و عروقی را کاهش دهند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: 40 درصد مرگ و میر در کشور و نیز 44 درصد مرگ و میر در مازندران به واسطه بیماری قلبی و عروقی در مازندران اتفاق می‌افتد.

وی اولویت‌بندی در امر پژوهش را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بحث بیماری قلبی و عروقی اولویت استان مازندران است.

این مسئول با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران در امر پژوهش بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در امر پژوهش در خدمت پژوهشگران است تا نیازهای سلامت استان مازندران را تامین و نسبت به رفع دغدغه‌های بهداشتی مردم اقدام کند.

به گزارش فارس،در پایان این مراسم از پژوهشگران جشنواره طبری که در سطح کشور نیز فعال هستند تجلیل شد.

انتهای پیام/86004/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول