اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش نقش حوزه‌های علمیه در فرهنگ وقف

10 نفر از پژوهشگران برتر حوزه وقف تجلیل شدند

همایش نقش حوزه‌های علمیه در توسعه فرهنگ وقف در قم برگزار و طی آن از 10 پژوهشگر برتر حوزه وقف تجلیل شد.

10 نفر از پژوهشگران برتر حوزه وقف تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، اساتید و فضلای حوزوی حضور داشتند.

دبیر همایش در ابتدا به ارائه گزارشی از روند برگزاری آن پرداخت و پس از آن آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنرانی کرد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری میان حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف در ترویج هرچه بیشتر فرهنگ وقف عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های طرفین به‌ویژه در بحث مبلغان دینی به خوبی بهره‌برداری کرد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری همچنین خواستار همراهی وزارت آموزش و پرورش به منظور گنجاندن مطالب مربوط به وقف در کتاب‌های درسی شد و افزود: حوزه علمیه آمادگی خود را برای تولید محتوا در این زمینه اعلام می‌کند.

پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه در دوره اخیر سامان‌دهی خوبی در مورد موقوفات صورت گرفته است، گفت: باید زمینه همکاری و همراهی همه‌ی نهادهای ذی‌ربط را در این حوزه فراهم کنیم.

وی افزود: باید به جایی برسیم که حوزه‌های علمیه به صورت کامل از محل درآمد موقوفات خود تامین شوند تا استقلال حوزه‌ها هم در بعد اقتصادی تحقق یابد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: طی تفاهمی که با سازمان منابع طبیعی داشتیم، تکلیف 350 هزار هکتار از موقوفات در قالب یک میلیون سند مشخص شده است.

گفتنی است، در پایان این همایش و با حضور میهمانان ویژه‌ای همچون آیت‌الله حسینی‌بوشهری و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، از 10 پژوهشگر و صاحب مقالات برتر در حوزه وقف و حوزه‌های علمیه تجلیل شد.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول