اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر بسیجی عنوان کرد

حمایت نکردن مسئولان علت ناامیدی پژوهشگر با سابقه

پژوهشگر بسیجی گفت: سابقه‌ای 30 ساله در پژوهشگری دارم ولی هیچ کدام از طرح‌هایم مورد حمایت مسئولان قرار نگرفته است.

حمایت نکردن مسئولان علت ناامیدی پژوهشگر با سابقه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، محمدرضا عارف‌منش اظهار داشت: از سال 1362 کارهای پژوهشی خود را آغاز و تاکنون طرح‌های زیادی را در زمینه نظامی و محیط زیستی ارائه کردم.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال سابقه جبهه دارد، افزود: از زمان جبهه علاقه‌مند به کارهای پژوهشی و ساخت سلاح‌های نظامی شدم و این کار را از آن زمان آغاز کردم.

پژوهشگر بسیجی با بیان اینکه نوک پیکان ترقی و پیشرفت اقتصادی کشور پژوهشگران هستند، اذعان داشت: بدون علم نو و طرح‌های پژوهشگری به اقتصاد پویا و حماسه اقتصادی در جامعه نمی‌توان رسید.

عارف‌منش تصریح کرد: اگر مسئولان از پژوهشگران حمایت کنند زمینه شکوفایی استعدادها فراهم می‌شود.

وی از اهمیت ندادن مسئولان به پژوهشگران گلایه داشت و ادامه داد: مسئولان با بی‌اهمیتی به پژوهشگران، کشور را از وجود پژوهشگران خالی می‌کنند.

پژوهشگر بسیجی طرح تانک کوچک، طرح خمپاره بدون سوخت، طرح مولد برق، به دام سازی آب در هوا، طرح تصفیه آب بدون استفاده از سوخت و برق، طرح دیوار جدید، کود مایع و تثبیت شن‌های روان را از مهم‌ترین طرح‌های پیشنهادی خود عنوان کرد.

عارف‌منش با اشاره به اینکه ما باید در فناوری و سلاح ارتقاء یابیم، اظهار داشت: اگر غرب امروزه جرئت حمله به کشور ایران را نمی‌کند فقط به دلیل سلاح‌های نظامی ایران است و اگر ما در زمینه سلاح‌ها و فناوری ایرانی ارتقاء یابیم دشمن اجازه نگاه به کشور ایران را نمی‌کند.

وی تصریح کرد: من از مسئولان خواهش دارم از پژوهشگران حمایت مالی و امنیتی کنند تا کسی از طرح‌های پژوهشی نمونه برداری نکند و منافع طرح برای کشور باشد.

پژوهشگر بسیجی اذعان داشت: از اوایل جنگ عضو بسیج شدم و تا سال 1370 عضو فعال بودم و درسال گذشته به عضویت بسیج هنرمندان درآمدم.

عارف‌منش با بیان اینکه کتاب "افسردگی و وسواس و روش‌های درمان" آن را پژوهش و تألیف کرده است، افزود: کتابش از سال 1379حق انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته است و چون حمایت مالی از او صورت نگرفته به صورت تایپی و صحافی شده رها کرده است.

وی ادامه داد: کتاب "وتو وتو" که محتوای آن خطاب به بشر است را در حد 300 صفحه نوشته و رها کرده است.

پژوهشگر بسیجی با بیان اینکه به تنهایی و از سن 12 سالگی کارهای پژوهشی خود را آغاز کرده است، گفت: پژوهشگر کسی است که کنجکاو است و به دنبال حل مسئله می‌رود و رسانه مهم‌ترین نقش را در معرفی مخترعان دارد.

عارف‌منش در حال حاضر در کار مجسمه‌سازی، طرح چوب و طرح سنگ فعالیت دارد.

اننتهای پیام/22482/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول