اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ناکامی‌های سریالی در باشگاه شهرداری همدان

کسی به فکر هزینه‌های بی‌برنامه در باشگاه شهرداری همدان نیست

شورای شهر و شهرداری همدان این روزها خود را به ندیدن و نشنیدن زده‌اند و ناکامی‌های متوالی و سریالی فوتبال و والیبال این باشگاه را سرپوش گذاشته و سکوتی قابل تأمل را اختیار کرده‌ است.

کسی به فکر هزینه‌های بی‌برنامه در باشگاه شهرداری همدان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ورزش این روزها در جوامع امروزی به خصوص ایران ما، از حفظ سلامتی گذاشته و با تیم‌داری حرفه‌ای وارد فاز جدیدی از هزینه‌های فراوان شده و یا اینکه ورزش را سد محکمی برای مقابله با بلای خانمان‌سوز اعتیاد ارزیابی کرده‌اند.

ورزش حرفه‌ای همدان که عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین را یدک می‌کشد این روزها حال و احوال خوبی ندارد و شاید با بی‌تدبیری مدیران ورزشی و دست‌اندرکار با وجود زحماتی که در زمینه زیرساخت‌ها کشیده‌اند تیمی با آبرو در ورزش حرفه‌ای که در لیگ‌های برتر شاغل باشد وجود نداشته و ندارد.

در حال حاضر در بین ورزش‌های توپی که علاقه‌مندان بیشتری در بین سایر رشته‌ها دارد در استان در فوتبال لیگ دسته یک پاس و الوند، والیبال دسته یکی و فوتبال دسته سومی شهرداری همدان و در نهایت تیم دسته اولی فوتسال علیصدر همدان حضور دارند که هر کدام به فراحال خود مشکلاتی دارند و نتوانستند در رده‌های بالایی جداول خود قرار گیرند.

در این مجال قصد تخریب مجموعه یا اشخاصی را نداریم که در ورزش دستی بر آتش دارند اما انتقاداتی این روزها توسط ورزشی‌نویسان همدان، به عنوان کارشناسان خبره ورزش، به مجموعه ورزشی شهرداری شده و می‌شود و خواستار بازنگری مسئولان ارشد شورای شهر و شهرداری بر عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی و باشگاه شهرداری همدان هستند.

اعضای شورای شهر همدان در دو اقدام نسنجیده و نابخردانه در سال 87 و 88 دست به کار عجیبی زدند و هر دو تیم حرفه‌ای باشگاه شهرداری همدان را که با خون دل فراوان از لیگ‌های استانی به مراحل بالا صعود کرده بود به بهانه‌های واهی منحل کردند.

تلخی انحلال تیم لیگ برتری والیبال شهرداری در سال 87 هنوز از ذهن علاقه‌مندان به ورزش پاک نشده بود که در اواخر سال 88 امتیاز تیم لیگ دسته دومی فوتبال شهرداری همدان دودستی توسط اعضای شورای سوم شهر همدان تقدیم هیئت شد تا هیچ فعالیت تیم‌داری حرفه‌ای در باشگاه شهرداری صورت نگیرد و همه بودجه و هزینه‌ای که باید صرف ورزش می‌شد در محلات متمرکز شد تا شاید راه بسیار مناسبی باشد برای کسب آرا مردم در انتخابات دور چهارم شورا!

حالا بعد از چند سال از اتفاقات بی‌مسئولانه آقایان در شورای شهر و باشگاه شهرداری گذشته و از پارسال با تلاش و پیگیری مجدانه حسن محمدی مدیرعامل اسبق سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تیم فوتبال این باشگاه با قهرمانی در لیگ برتر استان مجوز حضور در لیگ دسته سوم کشور را گرفت.

با برنامه‌ریزی انجام شده، با انجام چندین مرحله تست‌گیری تیم خوبی زیر نظر هادی گل‌محمدی از داشته‌های خوب استان جمع شد و حضور نسبتاً مطلوبی در مرحله نخست لیگ دسته سوم داشت و ضمن بقا در این لیگ در حال حاضر در مرحله دوم جدال سختی برای صعود به لیگ دسته دوم را با 11 تیم قدرتمند جنوب کشور دارد.

لیگ دسته سوم به مراتب مشکلات و سختی‌هایی بیشتر از لیگ‌های بالاتر دارد و همه تیم‌ها برای رسیدن به سطح بالای فوتبال ایران تلاش زیادی دارند اما این روزها بی‌تدبیری و شاید کم‌تجربگی پیمان صادقی که یک مدیرعامل جوان و جویای نام که به نوعی از مدیران سفارشی مجموعه شهرداری محسوب می‌شود نتوانسته شرایط خوبی را برای ادامه کار تیم فوتبال این باشگاه داشته باشد.

شاگردان هادی گل‌محمدی این روزها مسئول تدارک خود را به عنوان سرپرست، کنار تیم‌‌شان می‌ببیند که شاید در مجموعه عریض و طویل شهرداری قحط‌الرجال شده که نیروی خدماتی باشگاه جانشین بهمن مسلمیان، محمدرضا حجتی و محمود کرمی که هر کدام از پیشکسوتان عرصه فوتبال همدان هستند، شده! و این دسته‌گل جناب مدیرعامل جوان شهرداری‌چی‌های همدانی است.

قضیه و مشکلات فوتبال شهرداری به همین جا ختم نشده و 15 روز است که این تیم بدون زمین تمرینی مناسب فقط نام شهرداری همدان را در زمین برابر تیم‌های حریف فرستاده است و با وجود داشتن یک زمین چمن مناسب در باشگاه به دلیل عدم نگهداری درست و مناسب نتوانسته تمرینات خود را پیگیری کند و به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

همین بی‌تمرینی و نداشتن مرور برنامه‌های تاکتیکی باعث شده تا تیم فوتبال شهرداری در دو مسابقه نخست مرحله دوم لیگ دسته 3 موفقیتی نداشته باشد و برابر تیم‌های بازرگانی کوارشیراز و بعثت کرمانشاه مغلوب شود تا وضعیتی بهتر از قعرنشینی نداشته باشد.

در ارتباط با باخت سه بر صفر برابر بازرگانی بهادری کوارشیراز و یک بر صفر برابر تیم بعثت کرمانشاه به جز کادر فنی تیم، مدیریت باشگاه هم باید جوابگو باشد که شرایط مناسبی را برای تیمش فراهم نکرده و با وجود هزینه‌های بسیار بالا برای نتیجه‌گیری مناسب تمهیداتی را در دستور کار قرار نداده است.

قصه تلخ ورزش شهرداری همدان به همین جا ختم نمی‌شود و مدیرعامل جوان با نوشتن یک نامه احساسی و بدون هماهنگی با یوسفیان شهردار همدان تقاضای تصویب بودجه 250 میلیون تومان برای تیم‌داری در رشته والیبال را از شورای شهر چهارم می‌کند.

مدیرعامل جوان بیش از یک ماه به سفر حج تمتع رفت و در نبود وی شورای چهارم در یک اقدام جالب و قطعاً بابرنامه تبلیغاتی با تصویب بودجه 150 میلیون شرایط حضور یک تیم دسته یک والیبال را فراهم می‌کند.

دادن اطلاعات غلط رئیس و اعضای هیئت والیبال به شورا و همچنین دلسوزی خنده‌دار دایه‌های مهربان‌تر از مادر والیبال شهرداری همدان که یک روز باعث انحلال لیگ برتری شهرداری شده بودند باعث شد تا بدون هیچ تدارکی به یک‌باره شاهد حضور این تیم در سطح لیگ دسته یک والیبال ایران باشیم.

با این شرایط، تیمی بدون سرمربی و تنها با استفاده از بازیکنان بومی و دو بازیکن کاشانی و گرگانی و بی‌آنکه بازی تدارکاتی در کار باشد و از همه مهم‌تر تمرینات بدنسازی و آمادگی وارد کوران مسابقات شدند.

همین تیم‌داری آماتور و تمسخرآمیز نتیجه‌ای بهتر از این نداشت که تیم شهرداری همدان در هشت مسابقه خود با هفت شکست و یک پیروزی عنوانی بهتر از نهمی در یک جدول 9 تیمی لیگ دسته یک والیبال نداشته باشد.

آقای مدیرعامل، شهرداری و اعضای شورای شهر که بدون هیچ منطقی بودجه 150 میلیون تومانی را برای یک تیمی که اصلاً وجود خارجی نداشته تصویب و اجرایی کردند، به نوعی آبروی والیبال همدان که روزی در بین تیم‌های ایران آقایی می‌کرده را به بازی گرفته‌اند.

شورای شهر و شهرداری همدان این روزها خود را به ندیدن و نشنیدن زده‌اند و باخت و ناکامی‌های متوالی و سریالی فوتبال و والیبال این باشگاه را سرپوش گذاشته و سکوتی قابل تأمل را اختیار کرده‌اند.

بودجه شهرداری‌ها معمولاً از عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند، تأمین می‌شود که در این میان صرف هزینه‌های بی‌برنامه از بودجه بیت‌المال که از آن خود مردم است را هیچ دین و آیینی و شرع و عرفی نمی‌پذیرد اما در همدان به راحتی تصمیماتی گرفته می‌شود که گل سرسبد این تصمیمات بی احساس در شورای شهر و شهرداری همدان است.

امیدواریم روزی این موضوع حل شود و دیگر شاهد بروز مسائل این چنینی در عرصه ورزش همدان نباشیم.

============

فرشید گل‌محمدی

============

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول