اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر قزوینی خواستار شد

تشکیل شورای ناظر بر نشر در قزوین

یک پژوهشگر و شاعر قزوینی گفت: شورای ناظر بر نشر با هدف ساماندهی نشر کتاب‌های پژوهش با محتوای غنی در قزوین تشکیل شود.

تشکیل شورای ناظر بر نشر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمید عابدی‌ها ظهر امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران با بیان اینکه تعداد خوبی از کتاب‌ها یا عنوان پژوهش در بازار نشر دیده می‌شود، اظهار داشت: بیشتر محتوای این کتاب‌ها، نشریات و مجلات مقاله‌بازی و کپی‌بازی است و حرف‌هایی تازه برای گفتن ندارند.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌بازی و کتاب‌سازی آفت دوره راحتی مسئله نشر شده است، بیان کرد: هر کتابی که منتشر می‌شود نمی‌توان آن را با مارک پژوهش دانست.

این پژوهشگر و شاعر قزوینی ادامه داد: اکنون در بازار نشر کتاب پژوهش با محتوای پخته به نحو مطلوبی نداریم که این مهم نگران‌کننده است و در این راستا باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شورای ناظر بر نشر می‌تواند بیشتر این مشکلات را برطرف کند، اضافه کرد: این شورا باید با تعدادی از نخبگان پژوهش و صاحبان اهل قلم تشکیل شود و بر هر کتابی قبل از نشر نظارت کنند.

عابدی‌ها ابراز داشت: با بررسی کردن هر کتابی قبل از نشر می‌توان نقص‌ها و مشکلات آن کتاب را برطرف و سپس آن را انتشار داد تا با تحقق این مهم محتوای مطالب این کتاب‌ها غنی‌تر و اثرگذارتر برای مخاطبان باشند.

وی با بیان اینکه برخی افراد در پژوهش و برخی دیگر در نشر تبحر دارند، اظهار داشت: شورای ناظر بر نشر می‌تواند مشکلات هر دو گروه را با نظارت مطلوب برطرف کرده و با تحقق این مهم از پژوهشگران واقعی حمایت‌های بسزایی کند.

قدمت چند صد ساله قزوین در پژوهش

در ادامه این مراسم محمدرضا بندرچی یکی دیگر از پژوهشگران استان قزوین گفت: سابقه پژوهش در قزوین قدمت بسیاری دارد و این مطلب را می‌توان با نگاه کردن به آثار گذشته بزرگان و شخصیت‌های بزرگ پژوهش در قزوین به خوبی فهمید.

وی با بیان اینکه علامه محمد قزوینی و حمدالله مستوفی از مهم‌ترین پژوهشگران تاریخ قزوین هستند که با بررسی و مطالعه آثار آنان می‌توان این مطلب را به وضوح فهمید، بیان کرد: پژوهشگران امروز نیز باید با تأسی از آنان در این مهم گام‌های بسزایی را بردارند.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول