اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث خبر داد

چاپ 859 جلد کتاب توسط پژوهشگاه قرآن و حدیث

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث از چاپ 859 جلد کتاب توسط پژوهشگران این پژوهشگاه خبر داد.

چاپ 859 جلد کتاب توسط پژوهشگاه قرآن و حدیث

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام رضا برنجکار ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران پژوهشگاه قرآن و حدیث که در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، اظهار کرد: واژه پژوهش به معنای تحقیق است و پژوهش شامل فرآیند و کارهایی است تا حقیقت کشف شود.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت متعالی که عاقبت دنیا و آخرت انسان را تعیین می‌کند، توسط وحی بیان می‌شود و باید در نظر داشت اهل بیت(ع) مترجمان وحی هستند.

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه دارالحدیث ادامه داد: تحقیق به معنای متعالی کلمه و حق متعالی که سعادت انسان را در بر می‌گیرد، چیزی جز فهم معارف اهل بیت(ع) و کلام وحی نیست.‌ دانشگاه به ما نیاز دارد تا مبانی قرآن، روایات و اهل بیت(ع) را عرضه کنیم بنابراین باید توانمندی خود را در این بخش نشان دهیم.

برنجکار با اشاره به تصویب تبدیل پژوهشکده به پژوهشگاه هشتم تیر ماه سال جاری در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: چهاردهم مرداد سال جاری این پژوهشکده به پژوهشگاه قرآن و حدیث تبدیل شد و اکنون در زمینه علوم و معارف حدیثی تحقیقاتی انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استنباط دقیق از آموزه‌های علوم و معارف اسلامی بر پایه متون ارزشمند قرآن و حدیث،‌ دفاع از معارف قرآن و حدیث و پاسخگویی به مسائل بنیادین و نظری در حوزه معارف اسلامی از جمله اهداف پژوهشگاه قرآن و حدیث است.

مشاور عالی پژوهشگاه قرآن و حدیث موسسه دارالحدیث عنوان داشت: تاکنون 859 جلد کتاب در 248 هزار صفحه در قالب 305 عنوان کتاب از سوی پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

وی یادآور شد: دستاوردهای این پژوهشگاه در جشنواره‌های کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه و ... حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

انتهای پیام/78003/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول