اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان:

حمایت ضعیف مالی بزرگ‌ترین مشکل حوزه پژوهش است

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: حمایت ضعیف مالی بزرگ‌ترین مشکل حوزه پژوهش است.

حمایت ضعیف مالی بزرگ‌ترین مشکل حوزه پژوهش است

امین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به روز 25 آذر ماه و روز پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: پرداختن به امر پژوهش در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بزرگ‌ترین چالش در حوزه پژوهش را حمایت ضعیف مالی از کارهای پژوهشی اعلام کرد و بیان داشت: فعالیت و اقدامات پژوهشی نیازمند حمایت مادی کافی از سوی مسئولان است.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با تاکید بر اینکه برنامه‌های پژوهشی بدون حمایت مالی به طور شایسته پیش نمی‌رود، افزود: مسئولان دانشگاه‌های استان زنجان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت‌های مادی و معنوی از پروژه‌های پژوهشی دارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه استان زنجان استعداد نخبه‌پروری را دارد، گفت: حمایت‌های انجام شده در این زمینه کافی نبوده و جوانان و دانشجویان برای ادامه کار پژوهشی دلسرد می‌شوند.

کاظمی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در حد توان خود از برنامه‌های پژوهشی دانشجویان حمایت می‌کند، یادآور شد: بسیج دانشجویی و ارگان‌ها باید حداقل 70 درصد برنامه‌ها را هموار کنند تا مابقی برنامه‌ها توسط دانشجویان تامین شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال بسیج دانشجویی برای کارهای پژوهشی دانشجویان ناچیز است، عنوان کرد: با تلاش مسئولان مقدار این بودجه در سال آینده افزایش می‌یابد.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه رؤسای دانشگاه‌های استان این حمایت‌ها را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: محسن افشارچی رئیس دانشگاه زنجان، علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و یدالله رجایی رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر برای حمایت از این پروژه‌ها تلاش می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: دانشجوی بسیجی متعلق به بسیج دانشجویی نیست بلکه به دانشگاه تعلق دارد.

کاظمی با اشاره به اینکه درصد بسیار کمی از برنامه‌های پژوهشی در جامعه و در سطح دانشگاه‌ها عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: تعدادی بسیاری از این پروژه‌ها در حد تئوری و مکتوب باقی می‌ماند.

وی علم و پژوهش را موتور پیشرفت یک کشور اعلام کرد و اذعان داشت: پیشرفت دنیای امروز مدیون علم و فناوری است.

معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان متذکر شد: با حمایت‌ مسئولان و تلاش دانشجویان در پیشرفت علم و فناوری گام‌های محکمی برداشته می‌شود.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول