اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر قزوینی هشدار داد

زنگ خطر غبار فراموشی نام بزرگان پژوهش بین مردم قزوین

یک پژوهشگر و نویسنده قزوینی گفت: عدم آشنایی مردم با نام و زندگینامه بزرگان پژوهش مانند علامه قزوینی و حمدالله مستوفی زنگ خطر بزرگی است که باید برای معرفی آنان اقدامات بسزایی را در قزوین انجام داد.

زنگ خطر غبار فراموشی نام بزرگان پژوهش بین مردم قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی نورمحمدی صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران با بیان اینکه امروز اگر از شهروندان قزوینی پیرامون علامه قزوینی و حمدالله مستوفی پرسیده شود کمتر کسی این بزرگان را می‌شناسد، اظهار داشت: این مهم زنگ خطر بزرگ و نگران‌کننده‌ در این شهر محسوب می‌شود که باید برای معرفی این بزرگان به مردم اقدامات بسزایی را انجام داد.

وی با بیان اینکه استان قزوین پژوهشگران بزرگی را تربیت کرده است، افزود: از جمله این پژوهشگران حمدالله مستوفی با داشتن سه کتاب بزرگ و مشهور در زمینه جغرافیا و تاریخ است.

نورمحمدی، علامه محمد قزوینی را یکی دیگر از پژوهشگران بزرگ شهر قزوین دانست و بیان کرد: اروپاییان روش تحقیق و پژوهش را از ابوریحان بیرونی برداشت کردند بعد از آن که این مهم در قزوین به خواب چند ساله رفت این علامه توانست تحقیق و پژوهش را دوباره در این شهر زنده کند.

این پژوهشگر قزوینی ادامه داد: در فضل و دانش علامه قزوینی همین بس که در کنار کتاب‌های خود یادداشت‌هایی را می‌نوشت و اکنون این یادداشت‌ها به 10 جلد کتاب رسیده که تحقق این مهم افتخار بزرگی برای مردم قزوین است که باید قدر آن را دانست.

وی با اشاره به اینکه علامه محمد قزوینی جایگاه والایی در بین مردم قزوین دارد، ابراز کرد: باید یک یا چند خیابان و میدان شهری را به نام ایشان نام‌گذاری کرد و همچنین تندیس و مجسمه‌ای از ایشان ساخت تا نسل جوان با آشنا شدن نام این علامه برای شناخت ویژگی‌های اخلاقی و زندگی‌نامه ایشان به مطالعه بیشتر بپردازند.

افزایش پژوهش در علوم انسانی

نورمحمدی با اشاره به اینکه در علوم و فناوری با پژوهش و تحقیق پیشرفت‌های چشم‌گیری کردیم، بیان کرد: این مهم در رشته علوم انسانی به نحو مطلوبی محقق نشده است.

این پژوهشگر قزوینی با بیان اینکه علوم انسانی زیربنای سایر علوم است، اضافه کرد: باید تحقیق و پژوهش را در این علوم ارتقا داد تا به موفقیت‌های بزرگی در این زمینه برسیم که تحقق این مهم نیاز به نگاه ویژه مسئولان مربوطه و حمایت‌های آنان است.

شهر قزوین پیشگام در هنر عکاسی

وی به کتاب سرآغاز عکاسی در قزوین اشاره کرد و گفت: این کتاب سرگذشت و تاریخچه عکاسی در قزوین است که با مطالعه آن می‌توان به آغاز این هنر در این شهر پی برد.

این نویسنده قزوینی با اشاره به اینکه شهر قزوین از جمله‌ شهرهای پیشگام در عکاسی است، ابراز داشت: جوانان و نسل جدید با مطالعه این کتاب می‌توانند بیشتر با آغاز این هنر در این شهر اطلاع یابند.

وی عنوان کرد: پژوهشگران گذشته به تاریخ کشور ما آبرو بخشیدند ولی فقط نباید به آنان افتخار کنیم بلکه باید از پژوهشگران امروز نیز حمایت و از تلاش‌های آنان قدردانی کنیم تا اهمیت پژوهش و تحقیق در استان قزوین به جایگاه مطلوبی برسد.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول